Essie28 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Is er een middeltje om rupsen uit je tuin weg te krijgen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Rabarber gier werd zo hier en daar genoemd dacht ik. (Ik gebruik een spulletje uit het tuincentrum, wat veilig is voor mens en dier etc. op basis van pyrethrum) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Je vingers Ik lees in dit forum dat velen ze gewoon opzoeken en daarna weggooien of termineren. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Jup, een bakje vol voor je kippen, de kippen van de buren, de vogels, of de pan Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Rupsentaart staat nu ook op het menu Jorieke? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Is er een middeltje om rupsen uit je tuin weg te krijgen? Waar zitten ze eigenlijk op? Scheelt idd. wel erg waar ze op zitten, en met hoeveel. Rupsen in struiken/bomen besproei ik,rupsen in aardbei/munt knijp ik dood. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olive Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ik heb denk een stuk of 100 rupsjes van m'n aalbes en kruisbes geplukt deze week. Niet te geloven hoe snel die krengen te werk zijn gegaan. Ik kwam 's ochtends beneden en dacht wat heeft mn aalbes een rare uitlopertjes. Na m'n ogen nog een keer te hebben uitgewreven bleken dat de bladnerven te zijn. Na het verzamelen was ik bijna aan ze gehecht....bijna, tot ik er een kokend sopje over goot. Onze buurtkip (is ooit aan komen lopen, niemand weet van wie hij is, maar woont al een jaar bij de buurvrouw in de hondenmand, naast de oude bruine labrador) heeft er vervolgens heerlijk van gesnoept. Volgens mij heeft het gewerkt, ik heb elke dag weer gekeken en vond er nog enkele, maar laatste 2 dagen niks en blaadjes zijn niet verder aangevreten. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essie28 Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Ik heb deze vraag voor een collega gesteld maar volgens mij zitten ze in haar boom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Als de vogels ze ontdekken kan het snel gaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Onze buurtkip (is ooit aan komen lopen, niemand weet van wie hij is, maar woont al een jaar bij de buurvrouw in de hondenmand, naast de oude bruine labrador) heeft er vervolgens heerlijk van gesnoept. Echt leuk ! Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ik heb denk een stuk of 100 rupsjes van m'n aalbes en kruisbes geplukt deze week. Volgens mij heeft het gewerkt, ik heb elke dag weer gekeken en vond er nog enkele, maar laatste 2 dagen niks en blaadjes zijn niet verder aangevreten. Je hebt me overtuigd om toch nog eens tussen de struiken lang te gaan staan zoeken ookal valt het me wel op dat er hier nu al veel minder word gegeten dan vorig jaar op dit moment (1x gesproeid, dat wel. En vorig jaar tientallen liters denk.. misschien heeft het toch effect gehad!) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olive Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Superbrutaal beest. Heel leuk. Onze kat vangt zelfs duiven maar de kip heeft haar charmes op haar los gelaten en nu zitten ze regelmatig naast elkaar op het dakje van de schuur. Kippen zijn leuk! Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ja dat is echt zo, kippen zijn leuk en best wel brutaal met een air of dat heel gewoon is Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Kippen zijn dus gek op rupsensoep, weer wat geleerd Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olive Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ik heb denk een stuk of 100 rupsjes van m'n aalbes en kruisbes geplukt deze week. Volgens mij heeft het gewerkt, ik heb elke dag weer gekeken en vond er nog enkele, maar laatste 2 dagen niks en blaadjes zijn niet verder aangevreten. Je hebt me overtuigd om toch nog eens tussen de struiken lang te gaan staan zoeken ookal valt het me wel op dat er hier nu al veel minder word gegeten dan vorig jaar op dit moment (1x gesproeid, dat wel. En vorig jaar tientallen liters denk.. misschien heeft het toch effect gehad!) Ja joh, is ook heel rustgevend, beetje op je bips in t gras beesies zoeken. Veel beter dan zo'n spuitbus. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts