Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel liter is een kilo?


Jeroen81

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Even een misschien wat domme vraag maar weet het echt niet.

Aldi heeft een emmer koemest korrels in de aanbieding van 10 kilo!!

Iemand enig idee hoeveel liter dat is?? Aangezien bijvoorbeeld. Welkoop het weer in liters ipv kilo's aangeeft.

 

Mvg Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk te zeggen: is het vochtgehalte hetzelfde? Is de structuur hetzelfde? (Korrels of poeder kan nog wel verschillen in dichtheid: meer of minder lucht per liter)

 

Per kg rekenen lijkt mij het gemakkelijkst te vergelijken om eerlijk te zijn.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor compost geldt hetzelfde. Als er kilo's worden geadviseerd, hoeveel liters is dat? Met kilo's kun je weinig, want hoe vochtig zou het dan moeten zijn?

 

Bij compost hanteer ik ongeveer 0.6 a 0.75 als omrekenfactor....mwah laten we zeggen 0.7 gemiddeld. 1000 liter is 700 kg. Een emmer van 10 liter zal rond de 7 kg wegen.

 

Bij gedroogde mest zal het in die buurt liggen schat ik. Hoewel hoe grof is het? (hoe grover, hoe meer lucht ertussen).

Meer precies? Vul een 10 liter emmer en ga eerst met en dan zonder die emmer op een weegschaal staan. Het verschil minus het gewicht van de emmer vertelt je hoeveel 10 liter weegt.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...