Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuweling die vanaf nul gaat beginnen! :D

FlyingVorstin

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

Jullie vragen om een voorstelling, dus laat ik dat maar even doen.

Mijn vriend en ik kwamen hier in augustus wonen, in ons huurhuis MET EEN TUIN! Ik was zo blij, maar het is die eerste maanden zo ongelooflijk druk geweest dat ik helemaal niks gedaan kreeg. Maar nu lonkt de lente en roept het zonnetje me naar buiten. Gisteren mijn tuinspullen maar eens uit de verhuisdoos genomen en gesorteerd. In de tuin de borders wat schoongemaakt en een draad gespannen voor de haag waar ons hondje zich blijkbaar kan tussenwringen.

Foto's!

We beginnen links...

20150306_125858.jpg

20150306_125901.jpg

20150306_125905.jpg

Dan een stukje van de koer:

20150306_125918.jpg

En dan het laatste stuk tuin. Raar ingedeeld, hè?

20150306_125937.jpg

Oh ja, niet letten op dat gras. Dat wordt een projectje voor volgend jaar of zo. Dit jaar ga ik me volledig concentreren op groentjes en fruit kweken! (En puh, gras is toch maar gras.)

De moestuin komt voornamelijk in het linkergedeelte, in die borders. Momenteel staan daar nog vier struiken die ik had moeten snoeien of zo, want nu staan er al knopjes op. Ik weet ook niet wat voor struiken dat zijn. Ik vond ze in de zomer ook al niet mooi, maar ach, ik liet ze maar staan omdat het de tuin een beetje vulde. (Met iets anders dan torenhoog onkruid. Ik ben niet zo'n goeie tuinonderhouder. )

Die borderstrook links en die aan de kant van die struiken staan de hele dag in de zon, die rechts hebben voormiddagzon. Nu moet ik dus nog EEN PLAN opmaken om te zien waar ik wat ga zetten.

Dan nog een vraagje aan jullie: wat kan ik doen met het stuk achter die houten schutting? Langs voor bekeken lijkt die schutting tegen de haag te staan, maar eigenlijk is er een vrij breed pad achter. In de zomer staat dat lekker vol onkruid. Kan ik daar wilde bloemen zaaien of zo? Dat is dus wel echt een schaduwstrook.

20150306_125820.jpg

20150306_125828.jpg

En om af te sluiten, een foto van het hondje naast de nieuwe braam en framboos!

20150306_125943.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Wat wonen jullie op een mooi punt! Schattig hondje heb je

Als die struiken straks een beetje in blad staan, kun je hier op het forum informeren wat het is.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi uitzicht hebben jullie, ik veronderstel dat die haag net laag genoeg is om van het zicht te kunnen genieten...

Mag je die schutting tussen de haag en het terras niet weghalen? Anders zou ik er iets van bodembedekkers zetten. Welke struiken het juist zijn is wat moeilijk te zien op de foto's, maar de struiken met die verdroogde bloemen (de tweede en de laatste struik) lijken mij Hortensia's te zijn.

Welkom en veel moestuinplezier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...