rommert Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 hmmm ja ik kijk wel heb er ook genoeg in de vollegrond staan. Quote
Borsalino Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Geplaatst: 18 september 2011 Vandaag de winterbloemkolen onkruidvrij gemaakt.Wat een planten de achterblijvers van Dalton & Amadeus zijn mooi bijgegroeid, maar de Festus is toch het mooist van allemaal. Hoop dat ze nog niet te groot zijn, wat een joekels van planten.Als ik me niet vergis had ik ze ruim geplant op rijen van 80 cm en 60 cm van elkaar, en ik kan er bijna niet meer door zonder bladeren te knakken. Quote
rommert Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 bij mij precies hetzelfde 1 is al even groot als mn spruitkool hopelijk maakt ie nog net geen bloemkool voor het begint te vriezen. of moet dat juist? ze moesten toch in het voorjaar bloemkolen maken? Quote
Frans Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Als je de echte winterbloemkool gezet hebt Rommert dan zie je tot in het vroege voorjaar nog geen spoor van het ontwikkelen van de eigenlijke kool. Maar als hij dan uiteindelijk begint te groeien dan gaat het ook behoorlijk snel. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
greetje11 Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Heb nu al witte kooltjes in de winterbloemkool, weliswaar heel erg klein.Gezaaid op 29 mei.Hoe nu verder. Quote
Borsalino Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Geplaatst: 27 september 2011 Kunt niet veel meer doen dan gewoon laten doen. Is mijn eerste keer winterbloemkool, dus geen idee of ze nog uitgroeien voor de winter en dit kwaad kan. Quote
patpetje Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Mag je winterbloemkool nog een beetje bemesten voor de winter of pas in het voorjaar. Quote
Borsalino Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Zo staan de winterbloemkolen ervoor. Quote
rommert Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 he waarom staat dat vanu altijd beter ik heb eentje die ook zover is de rest in nog een klein beetje kleiner en ik heb nog een ander veldje die zijn nog niet eens de helft zo groot maar ik denk wel dat ze de winter doorkomen als het maar geen strenge met veel sneeuw word. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Super Borsalino, hoe die er uit ziet, die van mij zit vol met gaten van groene rupsen en nog steeds vind ik ze. zit er al een kooltje in? jeanne Quote
Borsalino Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Nog geen kooltje in.Heb ook wel eens een gaatje van rups hoor, al moet je die gaatjes wel zoeken.En volgend jaar gaan ze onder insectengaas. Quote
Borsalino Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Rommert, ik weet niet wat normaal is van grote, je ziet het niet meteen op de foto maar ze staan iets van 1 meter hoog, op een totaal van iets meer dan 50 planten 3 achterblijvertjes van 70 cm hoog. Vindt het ook wel forse planten, maar omdat het mijn eerste keer is, weet ik niet of dit normaal is. Quote
hansm Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Geen idee of het uitmaakt, maar mijne zijn nog piepklein hierbij vergeleken hooguit 10 cm,ik heb ze net vorige week in vollegrond geplant wat wel het verschil in grote verklaard. Heb net me kolen gezaaid voor weeuwencultuur. Quote Players only love you when they're playing.
Borsalino Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Denk dat de bloemkool in potten die staan te wachten in de tunnelserre eerder als weeuwencultuur gebruikt gaan worden. Ook mijn eerste keer iets de winter doorhalen. Niemand doet dit bij ons op de tuinen, enkel prei en rode kool staat nog her en der bij de anderen. Maar niemand die winterbloemkool of weeuwencultuur van welke kolen ook heeft. Serretjes staan leeg of zijn afgebroken. Ik lijk wel een uitzondering Quote
hansm Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Juist lekker en leuk om in de winter door te gaan, weeuwen cultuur was bij mij afgelopen jaar succeseindelijk een keer kort planten en dikke kolen, was er blij mee en trots op Quote Players only love you when they're playing.
rommert Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 ik was diep teleurgesteld over de zomerbloemkool er stond wel op internet dat het een van de moeilijkste bloemkool teelten is ben ik weer zo koppig om het te proberen heeft niets opgeleverd. Quote
rommert Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Super Borsalino, hoe die er uit ziet, die van mij zit vol met gaten van groene rupsen en nog steeds vind ik ze. zit er al een kooltje in? jeannebij mij zitten er ook heelveel gaten in maar daar trek ik me niets van aan. Quote
Borsalino Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 (aangepast) ik was diep teleurgesteld over de zomerbloemkool er stond wel op internet dat het een van de moeilijkste bloemkool teelten is ben ik weer zo koppig om het te proberen heeft niets opgeleverd. Wel dat was ook de raad die ik kreeg de eerste keer, lukte bij niemand. Ik koppig, een Antwerpenaar he, die denken dat ze echt alles beter weten en kunnen En voila 10/10 oogst, nu zet iedereen zomerbloemkool met wisselend succes.Sommigen luisteren niet naar goede raad.De zomerbloemkool zet ik waar het meeste schaduw heb in de zomer, ze krijgen zeer veel water met af en toe wat compost-thee, tegen de koolvorming begint dagelijks thee. Heb getest met en zonder, was groot verschil in plant en kool. 12 november 2011 aangepast door Gast Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Toch een beetje raar, bij de een groeit het als kool, bij de andere heel kleine plantjes, Mijn man zegt altijd dat ik de diep door denk, maar bij mij zit er altijd weer een vraag achter, waarom,bij de een zus en bij de ander zo???? Ais ik mijn geringe oogst zie, het niet groeien, maar dan de foto's op het forum zie, van weldaad, ja wat doe ik verkeerd? oké het is mijn eerste jaar dus moet nog zoveel leren. dus volgend jaar hoop ik het beter te doen, het is toch een passie waar je niet zo snel vanaf komt haha, blijf het leuk en boeiend vinden, fijn weekend allemaal Jeanne Quote
Borsalino Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 Och je had mijn eerste jaar moeten zien, ik zakte van schaamte in de grond wat mijn aardbeien betreft.En nu na het derde jaar was dat een superoogst. Ik heb ook aleens iets dat mislukt of niet goed is hoor, en dan dien je daar de oorzaak van te zoeken en gewoonlijk vind je die wel hoor.bvSlecht zaadVerkeerde raskeuzeVerkeerd plant of zaaitijdstip.Licht of donkerkiemers verkeerd behandeld.Te KoudTe warmTe droogTe natVerkeerde standplaatsZiektesInsectenBodem niet in ordeTe weinig meststofTeveel meststofVerkeerde samenstelling meststofN of P of K tekortTe zure grondTe kalische grondenz......... Quote
Borsalino Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 Wat is compost thee??? Thee gemaakt van compost.In zo een zak voor de fijne was wat zeer goede gerijpte 1 kilo compost doen, gebruik je meer compost of minder water dan dien je de thee te verdunnen.Deze zak hang je in een vat met 50 liter water en belucht je met een aquarium pomp.4 soeplepels bruine suiker erbij en na 24 uur heb je thee, direct gebruiken niet laten staan zonder beluchting, best de volgende dag opgebruiken. Ik heb een EC meter en kan de concentratie perfect meten dat het spul niet te straf is!Kolen en tomaten kunnen wat verdragen, aardbeien daarentegen weer net niet. Gebruiken op eigen risico Quote
Beginnertje Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Vandaag 3 winterbloemkolen "geplant" in mijn mini serre, 3 nog in potje.is het een goed idee om deze op latere tijd over te planten/verplaatsen? Quote blog/Beginnertje/
aalterse-willy Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Ik heb er vandaag ook zestien geplant, we zien wel in februari of het goeie bloemkolen gaan worden, anders in maart. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Beginnertje Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Leuk, Ze waren hier per 6 te koop, wat ik echt veel vind per keer.. Mar heb het dan toch gedaan. We zullen zien, Willy! Quote blog/Beginnertje/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.