Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel vakjes van elke groente?


Aanbevolen berichten

Hoi,

Afgelopen weekend heb ik eindelijk 2 moestuinbakken gekregen. Ik ben een absolute beginnen maar inmiddels heb ik al wel gevonden hoeveel er van elke plant in een vakje kan maar dan blijft mijn vraag:

Hoeveel vakjes zet je bijvoorbeeld van spinazie of snijbiet of worteltjes, doperwtjes enzovoort.

Ik ben maar alleen maar ik denk niet dat een vakje voldoende is om 200 gram groente te krijgen?

Zijn 9 spinazieplanten genoeg om een keer spinazie te eten? 4 snijbietplanten? Hoeveel gram zijn 16 ronde worteltjes?

Hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vakken zijn 30x30 cm, ik heb geen ervaring met spinazie, het hangt ervan af denk ik welke soort spinazie je kiest. Turkse spinazie worden grote plantjes, met stevig grof blad en daar heb je dan minder van nodig dan van de gewone fijnbladige.

Snijbiet heb je aan 4 planten denk ik wel genoeg om regelmatig van te kunnen eten, als je alleen de buitenste bladeren oogst groeit de plant steeds door en kun je er het hele seioen van oogsten, bij een zachte winter zelfs tot in het voorjaar.

Ik vond 1 vak parijse worteltjes precies genoeg voor 1 persoon, volgens mij was het wat meer dan 200 gram, maar ze waren zo lekker dat ze vlot naar binnen gingen

Doperwtjes durf ik ook niet te zeggen, ik teel m'n peulvruchten in wasmanden en dit soort dingen pluk ik vaak een handje van dit en een handje van dat voor door een roerbakschotel, pilav of soep e.d.

Nog een tip: Raapsteeltjes, erg lekker voor een stamppotje en 1 vak is precies genoeg voor 1 persoon als je ze ongeveer 20cm hoog laat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je voor spinazie een paar vakken nodig hebt als je het niet rauw eet.