Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer peper/paprika/tomatenzaailingen naar de kas


suus76

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al! Mijn vensterbank staat overvol met flinke zaailingen, alle peper- en paprikaplanten zijn aan hun zevende en achtste blaadjes begonnen, de tomatenzaailingen zijn voorzien van een stel echte blaadjes en groeien gestaag. Ik heb de zoekfunctie hier al gebruikt maar kon niet echt een eenduidig antwoord vinden op mijn vraag.

 

Mijn plantjes komen in grote potten te staan, vooralsnog op een kweektafel van een meter of wat hoog, ze komen dus niet in de volle grond. Wanneer kan ik de plantjes naar mijn kas verhuizen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenduidige antwoorden... ik weet niet of die er zijn op dit gebied.

 

Het ligt aan of de kas goed warm wordt, groot genoeg is, hoe het weer is, of de plantjes goed zijn afgehard, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ook doet iedereen het weer anders, dus zal je veel verschillende antwoorden krijgen

 

Ik weet van Geedee, wonend in Limburg, bijvoorbeeld dat ze haar plantjes nu al (af en toe?) in de kas heeft staan. Maar in mijn kas, hier in de Achterhoek, durf ik dat echt nog niet aan.

Na half mei schijnt het (over het algemeen) niet meer te vriezen 's nachts. Maar in de kas is het dan al even wat veiliger omdat het daar overdag opwarmt en 's nachts niet zo af koelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tuinbuur heeft zijn planten al een week of 2 in de kas staan. Is in januari al begonnen met zaaien en de planten zijn al behoorlijk groot. Ze staan ook in potten op rekjes.

 

Ik ben pas 3 weken geleden begonnen met zaaien en alleen de sla staat nog maar in de kas. Dus sja, iedereen doet het weer anders. Het zal eraan liggen hoe sterk en groot je planten nu al zijn. Die van mij vind ik nog te klein nu, maar zijn dan ook pas net bezig aan hun echte blaadjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in Tilburg pas eind april als het mooi weer is, want s'nachts wordt het daar nog steeds makkelijk 0 graden als het buiten vriest. Tomaten en pepers moeten, volgens mij, een minimumtemperatuur van 10 graden hebben om goed te kunnen groeien. Bereik je dat nu al s'nachts ga dan maar door (na ontharden). Daarom wacht ik nog een week om mijn tomaten te zaaien

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastige materie dus, ik zie al dat het echt per persoon verschillend is wanneer het kan. Ik wacht nog wel eventjes af, zeker gezien het feit dat er weer nachtvorst komt. Nu zal het in mijn kas niet snel vriezen denk ik maar ik zou het wel heel erg jammer vinden als al mijn zaaiwerk voor Piet Snot zou zijn omdat ik geen geduld heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...