Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel mest nodig?

Recommended Posts

Dag Luzzeke,

Dat is altijd een moeilijke vraag want niet elke groente vraagt een zware bemesting in hetzelfde seizoen.

Over het algemeen wordt er aangeraden de mest een jaartje te laten rusten om te verteren en pas daarna onder te werken in de tuin.

Dit is een beetje de richtlijn voor hoeveel kruiwagens mest/compost je nodig hebt.

Compost: een volle kruiwagen per 5m2

Verteerde mest: een volle kruiwagen per 10 m2

Dank je Luc,

Het is een hele arme grond, al lang niet bewerkt met alleen maar heermoes (tja, waar ben ik aan begonnen? Een uitdaging, dat is het..)

Ben nu aan het omspitten en wortels aan het verwijderen. Kan hier in de buurt 1 jaar oude paardenmest halen. Ik ga dus voor ongeveer 5 volle kruiwagens?

Als je echt zoveel paardestaarten hebt zou ik nog geem mest gebruiken maar het eerst schoon zien te krijgen,

het is zo lastig weg te krijgen en als je dan mest gebruikt gaat het helemaal als een tierelier groeien.

Players only love you when they're playing.

Ik ben nu aan het omspitten en wortels verwijderen. Ik wil telen; pompoen-soorten, courgette, pastinaak, broccoli, ui-soorten, aardbeien, boontjes ed. Het is zeer arme grond volgens mij en erg droog.

Ik droom al bijna van die paardenstaarten (nachtmerrie dan wel hé)

Ik gebruik paardenmest, bij voorkeur met stro. Dat laat ik eerst een halfjaar tot een jaar verteren dus misschien is het een idee om je compostbak ook alvast te vullen met mest voor in het najaar?