Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

2 verschillende courgettes in 1 pot?


Aanbevolen berichten

Kan ik 2 verschillende courgettes in 1 pot zaaien? Het lijkt me leuk om 2 kleuren bij elkaar te hebben. Ik denk aan de Goldrush en de Patio Star. Een langs een rek laten klimmen en de andere laag laten.

Als dat lukt, staat er natuurlijk wel elke dag courgettesoep oid op het menu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Courgette kan prima in een pot, maar dan moet het wel heel groot pot zijn voor 2x, ik denk hier aan 80l minimaal ofzo. En voor klimmen...ze klimmen heel slecht, want het is geen klimplant. Je kunt wel Long Green Trailing kopen, dat is een speciale klimmende ras, met de andere zou een rek niet lukken (ze blijven gewoon te kort om ze vast te binden). Ook mag je ze niet te dichtbij planten en flink bijmesten.

Je krijgt minder oogst dan in de volle grond, maar nog steeds iets.

 

Foto's van mijn potcourgette van vorige jaar (ras De Nice). Het is moeilijk om te zien maar dit is wel een hele hoge pot (1m bijna) met een waterreservoir in de bodem (tegel, boven de tegel grond en de plant, onder de tegel regenwater).

CIMG262430961426239754.JPGCIMG274574951426239760.JPG

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat hoeft niet. Ik bestuif ze hier altijd zelf, dat gaat heel goed en zorgt voor een grotere opbrengst. Zorg dat je straks het verschil weet tussen mannetjes- en vrouwtjesbloemen en dan kun je heel handig zelf bestuiven.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...