Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vraag mbt kippen en moestuin


Rimco

Aanbevolen berichten

Ik had een apart vraagje mbt kippen en een moestuin(complex).

Zelf heb ik een tuin op een volkstuincomplex, waar in het reglement staat dat het houden van nutsdieren op je perceel niet is toegestaan (oke, tot zover duidelijk).

Maar stel dat ik mijn kippen meeneem, daar laat onkruid wieden in een konijnen ren, en 's avonds als ik klaar ben...weer mee terug neem naar huis?

 

Had al een week of 2 geleden naar het bestuur van mijn vereniging gemaild...zonder respons tot op heden.

Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hiermee hebben mbt kippen inzetten als onkruid wieders op een complex waar nutsdieren houden (wat mij lijkt, dat ze er niet permanent mogen staan) niet is toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gemma het is ook niet de bedoeling dat ik ze dagelijks of wekelijks meeneem...

Mijn idee was, om de kipjes eens in periode x mee te nemen...hun eten lekker mijn onkruid en geven mij heerlijk verse kippenpoep op de plek van bestemming

Dus zeg eens in de 2 maanden ofzo, de reis er naar toe is 5 minuten lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan alleen het bestuur je vertellen denk ik.

 

Wel denk ik dat het tegenvalt wat je kippen in een paar uurtjes weg pikken en krabben aan onkruid. Die van mij kunnen in 5 minuten meer schade aan de groente toebrengen dan in een paar uur bij het onkruid

 

Bij mij lopen ze alleen in het najaar los en dan om en om (heb 10 rennen met verschillende kippen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...