Jump to content

Wat zal ik nu in mijn kasje/koude bak doen?

SaskiaV

Recommended Posts

Hoi,

In mijn stadstuin heb ik sinds kort een zelfgemaakt kasje Het kasje staat over een moestuinbak heen dus kan er rechtstreeks in planten/zaaien maar ik kan er ook potten inzetten.

Mijn vraag aan jullie is op welke manier ik nu het beste van dit kasje gebruik kan maken? Wat staat er nu bij jullie in? En wat in hartje zomer?

nu: andijvie, bloemkool, sla, snijbiet, peterselie, stekjes van allerlei

zomer: lemonkomkommer, pompoentje, augurk, basilicum, citroengras en verder niet veel, want het wordt al gauw te warm en de ramen werken niet auto maar moeten met de hand opengezet worden

najaar: andijvie, sla, venkel, paksoi, kruiden, stekken

Hoi,

In mijn stadstuin heb ik sinds kort een zelfgemaakt kasje Het kasje staat over een moestuinbak heen dus kan er rechtstreeks in planten/zaaien maar ik kan er ook potten inzetten.

Mijn vraag aan jullie is op welke manier ik nu het beste van dit kasje gebruik kan maken? Wat staat er nu bij jullie in? En wat in hartje zomer?

Kijk maar eens naar mijn seizoen wat er allemaal reeds in staat.

In zomer vnl vruchtgewassen (tomaat, aubergine, paprika, komkommer) daar deze moeilijker zonder beschutting te telen zijn in ons klimaat.

RobO, nu ook bijv. tomatenzaailingen of is het daar s nachts nog te koud voor?

In de zomer bataat of meloen hoor ik wel eens voorbij komen, zelf geen ervaring mee.

we hebben de tomaatjes nog niet gezaaid hier, doen we 1 april en na 6 weekjes onder de lamp mogen ze de koude kas in

(bataat is een goed id, ik heb er net een opgepot, dank!)