Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nu sproeien van de moestuin?

harmony

Aanbevolen berichten

als je het zaai goed niet wil laten weg spoelen leg je een jutte zak over je zaden heen en dan geef je de jutte zak water. zo maak je een mooi klimaat voor je zaden. Harken met de 3 tand houd je bodem ook open en daar onder zit nog een laag die vochtig is. is dat niet zo dan zou ik wel wateren. mist geeft ook water aan je bodem moet hij wel open zijn dus geharkt. Dan kan de bodem het opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst wel de planten die recent verplaatst zijn, en de zaaisels begieterd. Bovenste laag grond begint met al die zon en kou flink uit te drogen. En de women vluchten ook al wat dieper de grond in. (Ik heb de tuin nog nooit zo droog gezien, wel wat vochtig nog, maar er komt ook geen regen meer aan de komende tijd) Dus ik vond dat ze wel een slokje water verdiend hadden, als bescherming tegen de kou, optimaal gebruik kunnen maken van het zonnetje, de opname van water door de zaden, en zodat het bodemleven actief blijft daar waar de eerste handen koemest en meststoffen door de grond zijn gewerkt.

Dit onder luid protest van de bierende buurmannen, dat al mijn planten nu dood gingen vriezen. Ik kon ze helaas niet van het tegendeel overtuigen, oh wacht, dat heb ik ook niet geprobeerd.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...