Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Biologische tomatensoep

dvdmeer

Recommended Posts

Bedankt voor het delen dvdmeer, dit laat maar weer eens zien hoe nep tv is en alles wat erop komt, vooral de reclames

En biologisch... tsja, wanneer is het biologisch? Als er geen pesticiden gebruikt worden? Biologisch zoals ik dat voor me zie is niet echt haalbaar op grote schaal, te arbeidsintensief

Ja ehm de conclusie is uiteindelijk dat die reclame nep is.

De tomaat in de reclame hangt schijnbaar zelfs aan een touwtje, de bijtjes en de vogels op het veld zijn huurlingen en het hele veld staat in Spanje, de boeren en het hek zijn ingevlogen

Biologisch tuinieren levert minder kg's per meter op en is wel degelijk hard werken

Tomaten voor de commerciële teelt worden in Nederland niets eens gekweekt buiten de kas, het enige verschil met niet biologisch is geloof ik dat het niet op glaswol mag staan en er geen bestrijdingsmiddelen gebruikt mogen worden in biologische teelt.

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik, maar het kan zijn dat ik nog iets belangrijks gemist heb

Ah oké, thanx voor de uitleg

Nu kan ik mij voorstellen dat als je weet wat biologisch tuinieren is, je ook weet dat die reclame onzin is. Een beetje logica leert ons dat bio producten duurder zijn en tja als de boeren van de reclame echt zo aan t werk waren dan waren de bio tomatensoepjes toch wel veel goedkoper.

Good things come in small packages