FlyingVorstin Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Overal lees je dat het een goed idee is om afrikaantjes naast je aardappelen te planten omdat die de aardappelplant beschermen tegen door de geur die ze afscheiden (of zoiets). Mijn vraag: is het de bedoeling dat ze naast elkaar in dezelfde grond geplaatst worden? Of kan je ook een rijtje afrikaantjes in volle grond planten en de aardappelen in pot in de buurt zetten? Quote
HuubvG Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 De wortels moeten wel bij elkaar in de buurt zitten, zodat de stof uit de wortels van het afrikaantje tegen bij de wortels van de aardappelen kunnen. Dus ik zou ook wat (kleine soort?) afrikaantjes in de pot bij de aardappelen planten. 1 Quote
Jopie Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april En waar zet ik ze dan in de volle grond? Tussen de aardappelen in de rij of in een aparte rij? Quote
Roland Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Ik heb begrepen dat de gecultiveerde afrikaantjes niet tegen aaltjes werken omdat deze de giftige stof niet aanmaken. Je zou dan de wilde afrikanen moeten toepassen, dit zou een speciaal ras zijn. Bij Museumtuin Gaasbeek hebben ze hier meer informatie over. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april 7 minuten geleden, Roland zei: Ik heb begrepen dat de gecultiveerde afrikaantjes niet tegen aaltjes werken Dit is helemaal nieuw voor mij. In elk tuinboek staat dit advies. Allemaal onzin? Ik ga museumtuin gaasbeek eens uitpluizen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
loes Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Het is niet helemaal onzin maar je moet bepaalde soorten hebben en niet die mooiste siervarianten. https://velt.nu/tip/het-nut-van-tagetes-afrikaantjes-jouw-moestuin Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Tagetes “ Ground Control” Die dubbele zijn wel aardig maar de enkelvoudige trekken de insecten aan en zijn in mijn ogen zoveel mooier! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.