Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb even een vraag. Ik denk erover na om de pepers van mijn (toekomstige) peperplantjes zelf te drogen en dan te vermalen tot chilipoeder. Ik had nl vorig jaar een goede oogst aan pepers en heb er toen sambal van gemaakt. Wil nu eens wat anders. Maar twijfel er aan of je de zaadjes mee maal of die eruit haal? Heeft iemand hier ervaring mee?

Posted

Je kan ze laten zitten maar, geeft iets meer hitte en minder aroma aan het poeder en er zijn mensen die het dan iets bitter vinden smaken. Zelf maal ik alle zaden mee.

Buiten sambal en poeder ervan te maken kan je ze ook op/in honing bewaren of heerlijke sausen e.d. van maken

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

• 1 month later...
Posted

Op de markkt waren de pepers goedkoop, dus maar wat aangeschafd en het maar eens geprobeerd. Eerst in de droger en toen in de molen. Prima chilipoeder image43361432052737.jpg

image99281432052738.jpg

image33911432052739.jpg

Posted

Ik snij meestal de peper in de langsrichting en dan doormidden, dan gaat alles de droger in.

Driekwart van de zaadjes valt dan vanzelf eruit.

dan malen en je hebt poeder.