Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wortelvlieg hoogte


citroen

Aanbevolen berichten

t is natuurlijk niet zo dat je met een muurtje om je tuin helemaal veilig bent, ze lopen ook veel, en ook rustig over een muurtje, en als het waait zijn ze ook niet te beroerd om even mee te liften.

maar bij windstil weer, en een spiegelglad schermpje waar ze van af vallen, komen ze inderdaad niet veel hoger dan 60 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet zozeer om 'hogere' bescherming maar om hoger zaaien en kweken, bijvoorbeeld wortels in emmers zet je hoger dan 60-80 cm... Of kweken in verhoogde bakken van minstens die hoogte. Als je op de grond kweekt is insectengaas natuurlijk een goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wortelvliegen die niet op eigen kracht maar door luchtstroming hoger dan die 60-80 cm worden meegenomen laten zich echt nog wel op jouw worteltjes vallen hoor

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans, idd.

 

En bij ons op het complex zie ik de plantjes (kool, wortel e.d.) afgedekt met dat fijne gaas.

Een heel gedoe om het fatsoenlijk op te bouwen. Een heel gedoe als je b.v. water moet geven

of onkruid wieden. Dan moet je de boel weer afdekken en windvast vastzetten. En wie zegt

mij dan dat er inmiddels niet ergens een wortelvlieg zich verstopt heeft onder het gaas.

Volgens mij werkt het niet afdoende.

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...