Geplaatst: 14 februari14 Feb Ik doe het zo: ik haal de plant uit de pot en snij met een scherp mes een stuk van de plant met een stuk wortel eraan. Meestal snij ik mijn plant in 4 of zes stukken afhankelijk van de hoeveelheid gevraagde planten. De stekjes die ik in het najaar had ( en waarvan jij er één hebt, het kleintje?) heb ik op water gestekt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 februari15 Feb Inderdaad de kleinere is van jou @appelvrouw . Die kan eerst nog een tijd groeien. De ander staat wat krapper in de pot, denk dat die in het voorjaar wel wat ruimte kan waarderen. Misschien dan scheuren tegen die tijd maar kijken hoe die wortels eruit zien.
Geplaatst: 6 maart6 Ma In Boskoop in de klei gaat de jiaogulan altijd in de winter dood, maar hier in Bodegraven (het is wel zanderig tussen trottoir en tuintegels) blijft die leven, inclusief stengel. En dat zonder winterbescherming. Nou ja, ik had er wat bladeren opgelegd, maar die zijn deels weggewaaid. En dat waren nog wel de wat mindere takjes die ik niet gestekt had. Een ander plantje in de rij idem. De rest moet ik nog even kijken, dacht dat ik er 3 had gezet. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 6 maart6 Ma Je hebt hem in de volle grond? Mooi zeg. Mijn planten zijn ook ok! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.