Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaat zaailing valt om?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Dit is 1 van de gezaaide tomaten. maar ze vallen spontaan om en heb geen idee waarom.

tomaat-429971427642721.jpg

Ik heb ze niet te warm staan in een vensterbank zonder verwarming en water geef ik pas als de grond droog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens wat meer foto's (ook van bovenkant) van die vermeende tomaten en plaats die in het identificatie-topic... dan kunnen we lekker raden wat het is...

 

Action heeft wel vaker gefaald met inhoud van zaadzakjes, bijvoorbeeld met die zogenaamde vleesetende plantjes die Yakon bleken te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paarse verkleuring zou nog kunnen van de kou maar 'de vingers' die ontbreken dat kan haast niet Lijkt mij ook iets anders te zijn hoor, tenzij deze tomaat erf grote en veel kiemblaadjes gemaakt heeft en de echte blaadjes in het hart verstopt zitten

 

Zo te zien omgevallen doordat er een knakje zit net boven de erg kleine wortels, ook de steel is wat smaller geworden wat meestal toch wijst op een wortelprobleem. Meestal is dat dan water of een larve die de oorzaak is, maar in deze situatie gaf je al aan dat dat eigenlijk niet het probleem zou mogen zijn.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...