Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat verpoten?


0xygen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

 

Graag zou ik willen weten welke plantjes ik wel of niet moet verpoten. Graag zou ik ook willen weten waar ik op moet letten wil ik het straks zelf kunnen beoordelen.

 

Hieronder de foto:

IMG20150330180643159531427732407.jpg

 

 

Ps. ik had de zaadjes van boven af water gegeven. Bleek dat je daardoor niet zulke sterke plantjes kreeg .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet kijken of de wortels uit dat potje groeien. zo ja verpoten maar.

 

Dit is een goede tip als je maar één plantje per potje hebt. Heb je er meerdere in dat potje (die je uit elkaar moet halen zoals tomaten enz.), kan je het beter niet zover laten komen, dan zitten alle worteltjes door elkaar heen en gaat het dus kapot met verspenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets langer wachten kan, maar verspenen doe je meestal vanaf het moment als de zaailingen twee echte blaadjes hebben (die zien er duidelijk anders uit ten opzichte van de kiemblaadjes). Ik verspeen tomaten van het zaaibakje naar een p-9 potje met potgrond (voor elk plantje een eigen potje).

 

Wat zit er voor plantje in het middelste potje onderste rij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets langer wachten kan, maar verspenen doe je meestal vanaf het moment als de zaailingen twee echte blaadjes hebben (die zien er duidelijk anders uit ten opzichte van de kiemblaadjes). Ik verspeen tomaten van het zaaibakje naar een p-9 potje met potgrond (voor elk plantje een eigen potje).

 

Wat zit er voor plantje in het middelste potje onderste rij?

 

Wortel Atomic Red

 

Als ik het goed onthouden heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, daar noem je er juist in die je beter direct op de plek kan zaaien ipv voorzaaien.

 

veel wortel/knolgroenten zijn heel gevoelig voor wortelschade. je krijgt dan geen mooie rechte worteltjes maar een kleine vertakte wortels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...