Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vanalles gezocht en vanalles te ruil


Aanbevolen berichten

Zo, voor mijn verjaardag kreeg ik het prachtige boek 'de Eetbare Tuin' van Alys Fowler en prompt heb ik weer een hele wensenlijst voor zaden

 

Gelukkig krijg ik voor mn verjaardag ook bergen met zaden, alleen zitten daar veel dubbele bij. En ik heb nog van alles over van vorig jaar én zelf dingen geoogst. Dus, wie wil er ruilen!

 

Dit zijn de dingen die ik zoek:

 

een paar knolletjes van de roze ulluco, ook wel princessenknol genoemd

zaad (of stekje? weet niet of dat werkt) van de meloenpeer Pepino, mijn laatste 4 zaden zijn niet opgekomen

snijsla/pluksla (met van die losse langwerpige zachtgroene male bladeren - weet zo ff geen merk)

winterpostelein

kamille

chinese kool (een paar is genoeg)

droogbonen (berlotti/kievits en/of yinyangboontjes of andere met een stevige boon en een toffe kleur)

pastinaak (niet heel veel, gewoon om es te proberen, ik weet niet of ik het lust)

een makkelijke buitenkomkommer

komkommerkruid

gele courgette

broccoli 9 star perennial (liefst paars want dat is tof, maar hoeft natuurlijk niet ;p)

suikermais (wederom slechts een paar om es te proberen)

tuinbonen roze

roodlof

bindsla little gem

primula denticulata

gekroonde ganzebloem

 

 

Ik heb van alles te ruil met uiteenlopende herkomst. Zelf geoogst, lidl, bolster, onbekend want gekregen etc. Alles is zaad, ook de japanse wijnbes!

 

rattestaartjes (SUPERveel heb ik hier van)

zonnebloem (ook SUPERveel, het waren gele en geelroze 2 meter hoge zonnebloemen met meerdere bloemen per plant, geschikt voor de vaas)

valeriaan (met lichtroze bloemen zoals de wilde variant)

kattenkruid (nepata)

hertshoornweegbree (een klein beetje)

koriander (beetje)

groenlof (beetje)

gele snijbiet

ijskruid (heel weinig, maar toch)

japanse wijnbes

ananaskers mini (vond hem zelf niet zo lekker though)

blauwe papaver (voor maanzaad) (op)

oost indische kers

stokroos roze of geelroze (beetje)

prikneus roze

smeerwortel officinale

munt

rozemarijn

venkel

broccoli groene calabrese

prei herfstreuzen

krulandijvie

veldsla

winterramenas

aardamandel (beetje)

augurk

rode paprika

tomaat

gele cherrytomaat millefleur (errug lekker)

aangepast door Gast

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mijke.

ik heb 2 pepino planten als ik daar een stukje van af knip en dit laat wortelen. En als dit gelukt is mag je van mij wel wat stekjes hebben hoor.

groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

jessica ik heb even gegoogled en ik denk dat dat wel lukt! wat wil je er voor terug?

 

oxygen ik hoef ook maar een paar pastinaakzaadjes hoor! Maar hou je dan wel genoeg over voor jezelf?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mijke

ik heb al te veel ik hoef er niks voor terug. Dan zal ik vanavond er een stukje vanaf knippen en kijken of dit wortelt. dan zal ik het in een potje poten. misschien een idee dat ik het even naar je tuin breng als het zover is. Hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jessica ik heb even gegoogled en ik denk dat dat wel lukt! wat wil je er voor terug?

 

oxygen ik hoef ook maar een paar pastinaakzaadjes hoor! Maar hou je dan wel genoeg over voor jezelf?

 

Ja hou wel genoeg over. Zal je een stuk of 15 geven. Van de rest dan maar zaden kweken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha kijk, dat schiet al lekker op zo! PM's zijn de deur uit allemaal. Ik zal in de openingspost ook ff doorstrepen wat ik al aangeboden heb gekregen!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is schitterend boek is dat...ik heb het al meerdere keren van de bieb meegebracht.

Heel inspirerend.Echt genieten om in te lezen en door te bladeren.

Weet je dat de BBC ook verschillende afleveringen n.a.v. dit boek heeft uitgezonden 'The edible garden'?

Laatst nog via internet bekeken.

Ik heb trouwens wel kamille voor je...in ruil voor smeerwortel?

Ik hoor wel van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...