Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

fruitstruiken in cementkuipen?


Aanbevolen berichten

Ik ga ( ben voornemens) mijn fruitstruiken; bes, framboos en kruisbes, te verpoten. Ze moeten nog in " potten" blijven.

Hiervoor heb ik cementkuipen met daarin voldoende gaten.

Mijn " tuinhoek" is nog niet klaar. Het moet even zo, maar ik wil ze wel ruimte geven. Botten alledrie mooi uit.

Wat voor aarde adviseren jullie mij voor in die kuipen????

Of zeggen jullie laat ze zo maar staan dit jaar??

Goede raad heel welkom, ben blij met de struikjes maar paar vruchten is ook leuk!

Gr

Jannyimage44261428038170.jpgimage72241428038176.jpgimage80621428038182.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik een pruimenboom kocht die ik in een pot ging zetten. heeft de kweker mij aangeraden. Om om de week een klein beetje mest te geven. Ik geef hem fruitmest, maar 12-10-18 is ook goed. Mijn pruimenboom in pot heeft vorige jaar veel vruchten gedragen. Meschien voor een bessenstruik om de twee weken een heel klein beetje mest.Ik heb mijn boom geplant in simpele potgrond en dat bevalt goed. Het verschil met duurdere potgrond is dat er mest in zit voor een langere tijd, maar dat is niet nodig want je geeft hem om de twee weken mest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als tip wil je geven, om een goede potgrond te gebruiken, die lang stabiel blijft.

Omdat je nu gaat oppotten voor een lange periode is het belangrijk dat je een potgrond hebt die lang goed blijft.

 

Veel potgronden uit bouwmarkt, tuincentrum ed zijn hiervoor niet geschikt.

Meer info krijg je via een pb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...