Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Er zitten een soort mini pissebedden in de grond, ze zijn echt in grote getallen aanwezig, ik vroeg me af wat het zijn, of ze schadelijk zijn en zo ja, hoe ik er vanaf kom.

image88241428041919.jpg

Kan het ook zijn dat zei mijn radijs bladeren aanvreten of zijn dat alleen de slakken?

image90551428041920.jpg

Gr. Anne

Posted

je kunt ze vangen onder een uitgeholde aardappel, maar nooit allemaal

je kunt ook proberen je kweekgrondje wat droger te laten, dat vinden ze niet fijn

ze vreten idd ook aan blaadjes maar doen ook nuttig werk: ze verteren plantenresten tot compost

Posted

Zijn het wel echt pissebedden dan? Ik heb ook het idee dat sommige opspringen als je met de hand over de grond heen gaat, maar dat zouden ook andere beestjes kunnen zijn.

De grond droog krijgen is lastig, met de regen laatste tijd en woon in kleigrond en de tuin ligt aan het water, ik heb zelfs nog geen water gegeven dit jaar.. Er zitten ook ontzettend veel regenwormen in de grond, maar die doen verder niks dus die mogen blijven..

De aardappel ga ik wel proberen, mocht je ook ideeen hebben voor naaktslakken hoor ik het ook graag, daar heb ik er vandaag ook weer een stuk of 30 vantussen de aardbeien geplukt

Posted

die bruine is echt een pissebed

vangen kan ook in een omgekeerd potje met stro/hooi

De gewone pad is een van de vijanden van de pissebed. Andere pissebedeters zijn bijvoorbeeld muizen, hagedissen, spinnen, kevers en duizendpoten

naaktslakken knippen we door en hopen dat de vogels ze vinden en ook nog wat verder zoeken