Wieringster Posted April 5, 2015 Posted April 5, 2015 Hallo allemaal, Ik gluur al een tijdje mee op het forum, maar heb inmiddels zelf best wat vragen waar ik nog geen antwoord op kan vinden Een jaar geleden kreeg ik een boek over permacultuur cadeau (Sepp Holtzer) en ik vond het erg interessant. Sindsdien heb ik het internet uitgeplozen op zoek naar films en verhalen over dit concept, heb er nog wat boeken over gelezen en wil het dit jaar voor het eerst gaan toepassen op het bescheiden tuintje dat ik huur en in mijn eigen achtertuin. Dat is nog een hele uitdaging, want ik ken in mijn omgeving bijna niemand die het doet, en op het tuinencomplex word er ook raar opgekeken dat ik mij tuin nog niet heb omgespit Ik hoop hier dus gelijkgestemden te vinden, zodat ik kan leren van de mensen die al langer zo tuinieren. Ik voeg een paar foto's bij, ik heb twee stukjes moestuin (beide ± 100m2) Op dit stuk wil ik laagstam boompjes planten.Nu nog erg kaal, ik wil hier één of meer verhoogde bedden.Langs dit gaas komen fruitstruiken om de wind tegen te houden. Quote
Stan Posted April 5, 2015 Posted April 5, 2015 Welkom en Ik hoop hier dus gelijkgestemden te vinden, zodat ik kan leren van de mensen die al langer zo tuinieren. die zijn er hier ook genoeg. Echter niet altijd achter een perma-topic. Kijk b.v. maar naar het gebruik van b.v. mulch Ook zijn er genoeg topics te vinden die gaan over in de permacultuur heel goed bruikbare soorten(vaste of meerjarige eetbare planten). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Posted April 8, 2015 Posted April 8, 2015 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Recommended Posts