mijke Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Ik denk dat je Mijke kan schrappen, wegens vervoerskwestie. En ik ga helaas ook niet kunnen komen vanwege de OP morgen en dus geen openbaar vervoer gebruik op zaterdag. klopt (beetje laat ). Wel heel jammer, had de tuinen graag willen zien! Misschien de volgende keer op een iets centralere plek organiseren, ergens in Groningen-stad bijvoorbeeld? Nouja ik weet niet hoe de moestuinforummers over de noordelijke provincies verspreid zijn, misschien is de stad alleen voor erny en mij het best bereikbaar Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Gast Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 We zijn weer thuis wat een super leuke en vooral knusse dag was het. Bedankt voor alle gastvrijheid Quote
Gemma Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Was een zeer geslaagde dag met mooi weer en gezellige mensen. Lekker gekletst, geruild, gegeten/gedronken en genoten van het mooie weer.Top! Bedankt allemaal! ! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jane Doe Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Leuk te lezen dat het een geslaagde moestuin middag was, loraine en ik komen graag volgende keer en dan met meer dan 2 waarschijnlijk. Quote
Gemma Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Altijd welkom! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Ciska Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Het was inderdaad een erg leuke en gezellige dag, ook namens ons iedereen bedankt!!Voor herhaling vatbaar Quote
koolrabi Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Ik vond het erg leuk te ontdekken wat voor een mooi volkstuincomplex er is in Drachten, niet ver van waar ik woon. Wat een heerlijke plek voor deze noordelijke moestuindag. Ik heb genoten. Ik kom graag nog eens terug. En wat leuk al dat ruilen en het neuzen in die grote zadendozen en zakken met zaden van Gemma en anderen. Die zadenkist van Gemma heeft overigens wel echt indruk op mij gemaakt. Wat een mooie verzameling.Allemaal hartelijk dank. Dank aan onze gastvrouwen voor alle goede zorgen. En iedereen die er was en zoveel moois (en lekkers) mee genomen had. We hebben veel tijd gehad om te praten, te kijken en van alles uit te wisselen. Leuk iedereen in het echt te ontmoeten en te spreken. En wat een rijkdom nam ik weer mee naar huis. Behalve bijzondere zaadjes, mooie kruiden, aardbeitjes, tomaatjes, munt, mais, gazania's, Malva en niet te vergeten 2 prachtige verse eitjes. Daar kun je mee thuis komen! Inmiddels hebben de planten allemaal hun plekje gekregen. Morgen de nieuwe zaadjes zaaien en lekker eitjes eten.Graag tot een volgende keer. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Erny Geplaatst: 7 juni 2015 Auteur Geplaatst: 7 juni 2015 Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad. En wat een prachtig weer erbij. En natuurlijk erg leuk dat weer wat meer noorderlijke MTF'ers kennis met elkaar hebben kunnen maken én dat jullie nu weten waar Ciska, Gemma en Brendaps hun tuinlusten botvieren. Het was helaas echt niet mogelijk om via het OV te komen, ondanks de goede afloop van de OP. Maar ben wel lekker op mijn tuin geweest en heb aan jullie gedacht. Dat complex daar is inderdaad indrukwekkend... zo immens groot en gevarieerd. Volgende keer dan maar in Groningen (stond toch al op de lijst )? Daar weet ik nog wel een mooi hof... Quote
WestlandseGrunneger Geplaatst: 7 juni 2015 Geplaatst: 7 juni 2015 Het was een erg leuke dag, ik vond het moestuin complex indrukwekkend! Leuk om jullie persoonlijk te leren kennen! Bedankt voor alle planten en zaden, ben er erg blij mee! Als er een dag in Groningen georganiseerd wordt ben ik erbij! Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
koolrabi Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Nou, ik denk via mijn planten nog dagelijks terug aan de geslaagde moestuinforumdag in Drachten. Even verslag van hoe het met de planten gegaan is: Van Ciska kreeg ik mooie tomaten en aardbeienplantjes. De Tom's tumbler tomaat gaat gebukt onder de eigen tomaatjes, zoveel zijn het er. Wij plukken maar flink door. De aardbei ostara staat nu nog in bloei en laat ook nog wat aardbeien zien. Wie weet kunnen we nog een paar plukken. De aardbei Frau Mieze is ook goed aangeslagen. Ik ben nieuwsgierig naar de vruchten volgend jaar. De black cherry tomaat van Jessica is een topper. Wat een mooie trossen tomaten zijn daar aan gegroeid. We kunnen nu dagelijks oogsten. Ze smaken verrassend lekker. De gazania's van Rick staan nog steeds te bloeien in de voortuin. De chocolademunt van Jessica doet het ook goed.En dan kreeg ik nog zaadjes van de olijfkomkommer van Gemma. Nou die kwam mooi op en siert nu een van onze muren. Ik vond de smaak niet om naar huis te schrijven, maar ik vind het wel een heel komische plant. En de bonte oregano van Gemma is leuk aangeslagen. Ik kan alweer stekjes uitdelen. En ook de zaden van de witte courgettes zijn goed opgekomen en hebben mooi vrucht gegeven. De Malva van Gemma, voelde zich hier meteen thuis. De knolselderij zaailingen van Gemma zijn goed opgekomen. Ik heb nog wat zaadjes gekregen o.a. van de kleine ananaskers van Ciska en die ga ik volgend seizoen zaaien. Tot de volgende keer. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.