Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Diepte van grond voor zonnebloem ed


Jessiem

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb vandaag mijn borders wat bijgewerkt en vond dat de grond toch wel tamelijk hard geworden was. Dus neem ik de spade erbij en wil wat gaan spitten.

Dieper dan een maximum van 30cm kom ik niet, door beton. Heel gemakkelijk om de knollen van wat overblijvers van Lelietje-van-dalen eruit te vissen, maar..

 

Mijn vraag is of ik hier nog, zoals oorspronkelijk gepland, zonnebloemen, gipskruid en slangenkruid kan planten. Die laatste 2 zullen waarschijnlijk geen probleem geven,

maar de zonnebloem van 2,50m hoog weet ik zo niet. Passen de wortels zich aan over de lengte ipv de diepte? Of moet ik het maar laten voor wat het is.

Het is de enige plaats waar de hele dag zon zit.

 

Bedankt al

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve help, ik dacht al dat de wortels niet zo klein bleven als de plant al 2,5m hoog kan worden..

 

Bedankt RobO!

 

Ik ga eerst alles nog wat hoger te leggen met aarde van elders en dan probeer ik het gewoon.

Als het niet lukt dan zaai ik er gewoon wat spinazie of kropsla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...