Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Courgetteplant wordt erg groot, snoeien?


BOEDAH

Aanbevolen berichten

Hallo medetuinders,

 

Ik heb een vraag over de Courgette.

Bij mij worden de planten allemaal zo idioot groot terwijl word aangegeven dat de plant maar 1.5 meter grond vraagt.

Wat doe ik verkeerd, moet ik de plant snoeien of zo???

 

Alvast bedankt voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je klimmende courgette hebt (v.b. Long green trailing), kun je de breedte van een plant beheersen door rondom de stam 2 of 3 stokken te plaatsen. Zodoende groeit de plant omhoog, i.p.v. dat hij wegzakt. Bijkomend voordeel is dat je het oogstseizoen verlengt doordat schimmel minder kans krijgt.

 

Ik ga vandaag courgette zaaien voor het komende seizoen, na de ijsheiligen mogen ze immers pas naar buiten en ze kiemen snel.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien lees ik het verkeerd maar als een plant 1,5 meter grond nodig heeft voor hem alleen dan wil dat inderdaad zeggen dat het een erg grote plant is. Zeker als je te vroeg binnen voorzaait gaat die al snel overal uitgroeien en in de weg staan want 1,5 meter op 1,5 meter is echt veel hoor. (Een pompoen is nog erger natuurlijk )

 

Dus ja die worden nu absurd groot binnen tegenover de zaailingen van een kool ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je klimmende courgette hebt (v.b. Long green trailing), kun je de breedte van een plant beheersen door rondom de stam 2 of 3 stokken te plaatsen. Zodoende groeit de plant omhoog, i.p.v. dat hij wegzakt. Bijkomend voordeel is dat je het oogstseizoen verlengt doordat schimmel minder kans krijgt.

 

Ik ga vandaag courgette zaaien voor het komende seizoen, na de ijsheiligen mogen ze immers pas naar buiten en ze kiemen snel.

 

 

Ik heb er nu al een buiten gezet in de volle grond. Ik wil eens zien hoe dat gaat.

Ik heb er nog vier in potten staan. Ook buiten, alleen bij kans op nachtvorst zet ik die binnen.

Tot nog toe gaat het met beiden goed. Al zo'n veertien dagen.

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier op het forum en heb meteen een vraag over onze courgette plant. Als het lukt plaats ik meteen een foto erbij..

Zoals je kunt zien is deze mega groot geworden. Mag ik de bladeren snoeien/wegknippen en hoe pak ik dit aan?

 

courgette-plant80281501593259.jpg

 

Groetjes,

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...