Jump to content

Recommended Posts

Posted

Johan,

http://www.kweduivenvoorden.nl verkoopt ze, heb ik goede ervaring mee en Erwin is ook actief hier op het forum.

Ik heb de eerste ananasaardbeitjes ook al hangen, het is in ieder geval leuk voor het oog, de smaak moeten we nog even afwachten totdat ze rijp zijn.

Posted

En hoe staan ze er nu bij? Ik ben heel benieuwd want ik zie van dat soort ook wel een bedje in mijn tuin komen in de toekomst..

Posted

Hier ook nog niet, wel nog even een foto'tje gemaakt van de aardbeitjes (al voegt het niet veel meer toe aan het topic)

ananas-aardbei.jpg

Posted

Ik vindt het een wonderlijke plant, maar hij moet natuurlijk ook lekker smaken..

Ben echt benieuwd of het de moeite waard is..

Posted

Ja roze = gebloosd van blozen, rode wangen

Vandaag er een tiental echt rijpe gevonden tussen de bladeren, lijkt meer op een schattenjacht op zolder tussen de rommel = bladeren

Smaak ligt tussen ananas en aardbei.

Vruchtvlees is vast, zoet en sappig.

Ben niet echt wild van de smaak.

Waarschijnlijk verkoop ik de planten als het zover is.

Posted

Gisteren een halve kilo en vandaag weer een halve kilo geplukt.

Heb de helft aan mijn schoonmoeder gegeven, zij is er wild van, maar die lust alles als het maar gratis is

img0339mx.jpg

Posted
Haha! Lol om je schoonmoeder!

Ze zien er wel heel apart uit he! Mooi zo'n boel bij elkaar.

Ja en dat is dan de helft van de halve kilo, evenveel heeft schoonmama

Ze heeft nog 5 kilo aardbeien gekregen voor confituur te maken en nog groenten, die haar dag kan niet meer stuk.

En zeggen dat ze zelf een stuk grond hebben, maar dat lijkt meer op de Kalahari woestijn, die groenten geeft ge zelfs niet aan de konijnen

Posted

Het is een wilde soort, en waarschijnlijk een soort bosaardbeitje.

Denk dat ze eerder in schaduw moeten staan, dan is dat blozen over meen ik.

De dochter is er gek op, moet ze laten staan.

Posted

Ik zal aan Erwin nog een x de exacte soort vragen er zijn meerdere witte aardbeien, waaronder een die bloost

en inderdaad ook witte bosaardbei yellow wonder en golden alpine maar denk zelf niet dat deze onder bosaardbei valt.

Mischien heb je gelijk en zijn ze in schaduw witter maar ik denk het zelf niet, ik denk dat dit de blozende witte soort is.

Players only love you when they're playing.

Posted

Vandaag ze nog eens bekeken, in feite hangen ze helemaal niet in de zon, ze zitten lekker onder moeders zonneparaplu, de bladeren, het is in feite een schattenzoektocht naar de aardbeitjes.

Dus het blozen is niet van de zon.

Posted

Misschien te voedingsrijke goede grond?

Daar is vorig jaar verteerde paardenmest en heel wat compost onder gedaan.

Is in feite makkelijk, blozen ze dan zijn ze rijp

Posted

Volgens mij is dit de Fragaria vesca 'Anablanca'

en is de Fragaria vesca 'Ananas"' witter.

Players only love you when they're playing.