Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat er in en wel of geen deksel?

Recommended Posts

Ik was vandaag bij de Hornbach en daar zag ik zo'n ding 037114eq9t1858-bewerkt-v129151429363967.jpg

staan. Ik dacht dat kan leuk in mijn wintertuin (inpandig balkon met deuren) met wat pluksla, kruiden en parijse worteltjes. Deze ligt op het oosten en is behoorlijk zonnig. Zo nadenkend dacht ik nog ernaast een balkonbak van 15x15x100 te plaatsen met wat stambonen en een tomatenplant. Voordeel lijkt me van zo binnen planten is dat er niks van ongedierte van buiten naar binnen kan, nadeel is dat het er ook niet regent, dus veel water geven.

Nu heb ik 2 vragen:

- wat voor grond doe ik er in (ik lees over cocopeat, moestuinmix, bemeste tuinaarde, scherp zand, kattenbakkorrels, ik weet het niet meer)

- heb ik bij dat ding http://www.elho.nl/331788/onze-producten/bekijk-onze-collectie/green-basics/green-basics-grow-table-xxl.html die deksel wel of niet nodig bij wat ik wil planten?

Edited by Guest

Ongedierte lijkt me sowieso geen issue in de winter en ook nog eens op een inpandig balkon. Mij persoonlijk lijkt zo'n bak met kasoptie vooral handig voor kleinblijvende cherrytomaatjes in de zomer..

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!