Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind ook dat iedereen dat zelf maar moet beslissen, de een rijd auto, de ander gebruikt een droogtrommel etc. niemand (denk ik) kan zich vrijwaren van iets wat niet goed is voor het milieu, er zijn echter wel heel veel tegens tegen round-up en maar 1 voor: Makkelijk! Heb in me stoutste dromen nog niet kunnen bedenken dat ik dit ooit zou gebruiken, dit jaar toch gedaan aangezien ik op 1 deel van de tuin door onmacht niet de paden heb kunnen bijhouden met emmertje en onkruidsteker zoals gewoonlijk, maar ik hoop toch echt dat dit de laatste keer was, wat een troep!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Je wordt niet afgemaakt als je het wel gebruikt... alleen maar om je oren geslagen met wat info...

De vrije keuze vind ik ook belangrijk. Al zou ik het prima vinden als het niet meer door particulieren gekocht kan worden in de bouwmarkt enzo. Ik heb eens bij de gemeente Amersfoort navraag gedaan (informeel hoor, in de wandelgangen) hoe het met het gifbeleid zit: wordt hier totaal niet gebruikt door de plantsoenendienst. Schoffelen en zo'n slingerapparaat wordt hier gebruikt.

En er is hier een heel mooi groenbeleid: mooie perken en parken, veel natuurlijkheid.

Geplaatst:

Nuja we kunnen wel heel makkelijk doen dat iedereen het zelf moet weten of ze gebruiken of niet,

maar als het schade aan amfibieen en water leven vissen zo groot is al gezegd wordt mag het van mij rustig verboden worden.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Zoals ik al eerder zei: Jij rijdt geen auto? Geen droogtrommel? En je rookt zeker ook niet buiten? Ook maar allemaal verbieden?

Geplaatst:

Nog mooier, waar jij nu woont zwommen vroeger ook vissen en liepen amfibieën rond, waar zijn die gebleven! Ik zeg absoluut niet dat iedereen het moet gebruiken en van mij mag het zo verboden worden, maar er is zoveel slecht in deze wereld!

Geplaatst:
Nog mooier, waar jij nu woont zwommen vroeger ook vissen en liepen amfibieën rond, waar zijn die gebleven! Ik zeg absoluut niet dat iedereen het moet gebruiken en van mij mag het zo verboden worden, maar er is zoveel slecht in deze wereld!

Ja, maar je moet ergens beginnen. Het begin is bewustwording. Het handelen kan veel later volgen. Deze discussie wordt ook door meer mensen gelezen dan wij alleen, en hopelijk zet het mensen tot nadenken... en eventueel tot (niet) handelen.

Daarom zie je mij niemand aanvallen, want mensen hebben hun tijd nodig om na te denken. Wat ze belangrijk vinden. Wat prioriteiten zijn. In welke volgorde. Hoe het anders kan. Aan heilige boontjes hebben we niks, we zijn allemaal mensen, en we zijn dan ook nog eens niet altijd consequent in ons handelen. En soms zijn we ons niet eens bewust hoe schadelijk iets kan zijn.

Het is nuttiger om reële alternatieven te creëren voor schadelijke producten, dan om een eindeloze strijd aan te gaan. Mijn filosofie.

Geplaatst:

Je hebt helemaal gelijk Jasmin, maar ik vind het toch een beetje krom als je zo vel op het ene bent en het andere wel doet, maar zoals je al zegt het enige wat wij kunnen doen is al dat misbruik van onze wereld zoveel mogelijk beperken!

Geplaatst:

ik rook al een stekker blaas het alle kanten op, zover ik weet geeft dat geen schade aan amfibieen en vissen.

Kijk er zijn zat mensen die niks om amfibieen en vissen geven en lekker die zooi gebruiken, daarom moet overheid gewoon verbieden als onderzoek

klopt, daar zijn ze voor het algemeen belang.

Koert je bent weer lekker appels en peren aan het vergelijken.

Geplaatst:
Je hebt helemaal gelijk Jasmin, maar ik vind het toch een beetje krom als je zo vel op het ene bent en het andere wel doet, maar zoals je al zegt het enige wat wij kunnen doen is al dat misbruik van onze wereld zoveel mogelijk beperken!

Ik probeer alles als een proces te zien, een weg... geen zwart-wit denken, ook geen grijzige middenmoot... Gewoon met de goede intenties je paadje wandelen... maar er kunnen altijd situaties ontstaan waar je moet schipperen of concessies moet doen... Maar als je bijvoorbeeld met procenten streeft... leef je lekker relaxed... Bv... ik noem maar wat... ik wil 25% biologisch eten, en dat in een jaar omhoog schroeven naar 35% bijvoorbeeld. Of bijvoorbeeld met de aspartaam... het liefst 90% vrij ervan, maar als het een keer 80% is... na ja... Als je 100% nastreeft krijg je fundamentalistische trekjes, kan het een obsessie worden, durf je nooit meer uit eten te gaan of bij iemand op visite te blijven eten...

Geplaatst:

Koert je bent weer lekker appels en peren aan het vergelijken.

Ik moet toch ergens goed in zijn!

Geplaatst:

Je bent in van alles goed Koert, jammer alleen niet altijd positieve dingen,

maarja ik ben dan ook nog wel eerlijk en vindt dat we aantal overeenkomsten hebben die mischien niet helemaal wenselijk zijn

Geplaatst:
The World According To Monsanto

http://www.youtube.com/watch?v=YH4OwBYDQe8

There's nothing they are leaving untouched: the mustard, the okra, the bringe oil, the rice, the cauliflower. Once they have established the norm: that seed can be owned as their property, royalties can be collected. We will depend on them for every seed we grow of every crop we grow. If they control seed, they control food, they know it -- it's strategic. It's more powerful than bombs. It's more powerful than guns. This is the best way to control the populations of the world. The story starts in the White House, where Monsanto often got its way by exerting disproportionate influence over policymakers via the "revolving door". One example is Michael Taylor, who worked for Monsanto as an attorney before being appointed as deputy commissioner of the US Food and Drug Administration (FDA) in 1991. While at the FDA, the authority that deals with all US food approvals, Taylor made crucial decisions that led to the approval of GE foods and crops. Then he returned to Monsanto, becoming the company's vice president for public policy.

Thanks to these intimate links between Monsanto and government agencies, the US adopted GE foods and crops without proper testing, without consumer labeling and in spite of serious questions hanging over their safety. Not coincidentally, Monsanto supplies 90 percent of the GE seeds used by the US market. Monsanto's long arm stretched so far that, in the early nineties, the US Food and Drugs Agency even ignored warnings of their own scientists, who were cautioning that GE crops could cause negative health effects. Other tactics the company uses to stifle concerns about their products include misleading advertising, bribery and concealing scientific evidence.

Bedankt voor het filmpje RickT, dit laat maar weer eens zien in wat voor smerige wereld we leven met al die corruptie etc.

Van mij mogen ze dat roundup verbieden, in ieder geval voor particulieren, veel mensen zijn zich er waarschijnlijk niet eens van bewust hoeveel invloed zo'n product op het hele ecosysteem heeft en de voorbeelden die Koert noemt... tja beetje onzinnig om daarop te reageren Ik denk dat het er vooral om gaat dat men probeert het milieu -zo min mogelijk- te belasten, dit zou met regelgeving geregeld kunnen worden, maar je kan mensen inderdaad niets opleggen of verbieden zonder regeltjes

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Roundup : grote troep!! iedereen met een grote boog eromheen en al je kennissen vertellen het niet te gebruiken...er zijn vast wel (misschien meer bewerkelijke) alternatieven

Geplaatst:

Sinds ik hier op t forum zit vertel ik t iedereen die er maar over begint. Tot nu toe maar 1 persoon die t koste wat koste wil blijven gebruiken en op zoek was naar een nieuwe (goedkope) fles. Hopelijk kan ze haar zoektocht nu gaan staken

Good things come in small packages

Geplaatst:
Sinds afgelopen week is het verboden voor particulieren en gemeenten om onkruidverdelgers te gebruiken, die het middel glysofaat bevatten. De groene flessen Roundup zou je dus niet meer tegen moeten komen bij de supermarkt. Een kleine 'maar': het moet nog verboden worden in de landbouw.

http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.168.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=358476

pekela.jpg

Van zulk nieuws gaat mijn vlaggetje uit, ... wát zeg ik.... in de hele straat gaat de vlag uit...

Geplaatst:

De aso's gaan hamsteren....

Verbod op Roundup: terug naar borstel en voegenkrabber

DVHN | Gepubliceerd op 21 september 2011, 07:00 Laatst bijgewerkt op 21 september 2011, 10:31

BEILEN - Enkele klanten van de Welkoop in Beilen sloegen een paar flacons extra in. Particulieren en gemeenten mogen binnenkort het onkruidbestrijdingsmiddel Roundup niet meer gebruiken. Op last van een meerderheid van de Tweede Kamer die daar vorige week een motie over aannam. "Na het bericht zaterdag in de krant wordt er Roundup gehamsterd", aldus bedrijfsleider Willem Wiechers.

Maar hoe krijgen we straks het onkruid van het terras? "Met de onkruidborstel of de voegenkrabber", antwoordt Wiechers. Dat wordt op de knieën liggen dus. Want behalve Roundup mogen ook andere middelen met de schadelijke stof glyfosaat niet meer in de onkruidspuit. "Alleen Ecostyle heeft een biologisch middel dat mag. Maar dat is minder sterk en het duurt langer voordat het gras tussen tegels dood gaat", vertelt Wiechers. Roundup roeit onkruid uit tot op de wortel en is daarom populair.

Boeren mogen Roundup nog wel blijven gebruiken. Voorlopig is Roundup voor de particulier nog wel te krijgen. De motie van de Tweede Kamer moet nog door de staatssecretaris worden uitgevoerd. Formeel kan die de motie naast zich neerleggen, maar dat is niet waarschijnlijk.

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article8466881.ece/Verbod-op-Roundup%3A-terug-naar-borstel-en-voegenkrabber-

of ze gaan gewoon door....

De gemeente Den Haag gaat door met het gebruiken van het verdelgingsmiddel Roundup Evolution. Een motie van onder andere GroenLinks, de Haagse Stadspartij en de PVV had ertoe opgeroepen ermee te stoppen, maar de collegepartijen stemden tegen.

Een meerderheid van de Tweede Kamer stemde vorige week in met een verbod op bestrijdingsmiddelen die het middel glysofaat bevatten, zoals Roundup. Volgens GroenLinks blijkt uit onderzoek dat dit gif onder meer geboorteafwijkingen, hormoonverstoringen en verstoorde bodemsystemen veroorzaakt.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/2924471/2011/09/22/Den-Haag-blijft-omstreden-verdelger-testen.dhtml

Geplaatst:

Misschien waren die peopletjes die t toch willen blijven gebruiken al aangetast in de hersentjes door dat Roundup. Wie weet krijgen ze die met korting... wie zal t zeggen om er mee te blijven doorgaan ook al weet je dat t zo slecht is.

Good things come in small packages

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Ook vragen we van Brussel om een snelle herbeoordeling van het gebruik van Roundup. Want de huidige toestemming in Europa is gebaseerd op verouderde onderzoeksgegevens van het bedrijf zelf

mooi he, dat dit allemaal kan uit al die onderzoeken is gebleken dat roundup niet schadelijk is voor mens en milieu, wetenschappelijk bewezen dus we worden overal voorgelogen ja ook via de wetenschap

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...