joelletje28 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Hallo, Ik wil mijn lente ui en prei graag verpotten. In welke grond kan ik dat het beste doen? En als ik ze buiten zet, willen ze dan veel zon of juist wat meer schaduw? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Ikzelf heb ze op een zonnige plaats maar prei & uien mogen volgens mij ook wat in de schaduw. Als je bv. de zonnige plaats voor andere gewassen (bv. tomaten, ...) wil voorbehouden. Het risico op schimmels enz. zal dan wel iets groter zijn.Hoe dik is de prei nu ?. Meestal verpot ik mijn prei niet. Ik zaai in trays en plant hem dan uit als hij potlooddik is. Aangezien de plantjes binnen opgekweekt zijn zul je ze wel langzaam moeten laten wennen aan de buitenomstandigheden. Zou gewone potgrond gebruiken, of eventueel (goede) gezeefde tuingrond aangevuld met potgrond (zo doe ik het). Om wat kosten te besparen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joelletje28 Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 Top! Zo heb ik andere plantjes ook gedaan(met potgrond en gezeefde tuingrond). Ik kan ze alleen niet laten wachten tot ze potlooddik zijn, want het zijn van die minipotjes van de AH.. ze moeten nu echt verpot worden want de wortels komen eronderuit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts