angela († maart 2025) Geplaatst: 20 juli 2018 Geplaatst: 20 juli 2018 Ik sta eronder dus een indicatie hoe groot hij al is.Word snoeien. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 juli 2018 Geplaatst: 28 juli 2018 Ze ruiken al lekker! Maar voelen nog keihard. Wanneer moet ik plukken? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 juli 2018 Geplaatst: 28 juli 2018 Die van jou zien er groter uit dan die van mij.Hier zijn ze ook nog keihard dus echt nog niet rijp. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 juli 2018 Geplaatst: 28 juli 2018 Heeft er iemand trouwens nog een zaailing van deze over? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 juli 2018 Geplaatst: 29 juli 2018 Nou wij hebben staan snoepen hoor! Ze voelden ineens wat zacht!Het boompje staat daar denk ik al 3 of 4 jaar...? Hij was ooit voor forumlid Berijl bedoeld op een MTFD, want dat staat op het blauwe naamkaartje wat er nog steeds netjes bij staat. En vandaag konden we 6 vruchten plukken. Meer zit er ook niet aan, en er was nog geen beest (van mot tot vogel tot wesp) ons voor geweest Lekker zoet en sappig! Jummmmmm Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
willemGN Geplaatst: 29 juli 2018 Geplaatst: 29 juli 2018 Mochten er nog pitten overblijven, dat vind ik wel interssanta om te zaaien Ik heb voor het moment alleen stokrooszaden te ruil... Quote [*]
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 juli 2018 Geplaatst: 29 juli 2018 Dan ga ik morgen ook eens in die van mij knijpen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 O ze zien er heerlijk uit!Er is toch wel iemand die voor Jet van Peche de vigne van Jet enkele pitten direct uit de mond in de grond stopt? Een flinke pot met gewoon aarde uit de tuin zal volstaan, merci Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 Die van mij zijn nog niet rijp. Vandaag nog geknepen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 15 augustus 2018 Geplaatst: 15 augustus 2018 De eerste rijp!Eigenlijk de tweede want een lag er op de grond half opgegeten door??? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 augustus 2018 Geplaatst: 16 augustus 2018 Iets te lang laten hangen was lekker maar her en der een beetje droog, of het moet zijn door te weinig water?Ik haal ze er morgen denk ik allemaal af.Dan zal ik er nog een opeten om te testen.Ik heb een schepnet klaar liggen want ik kan bij die bovenin hangen niet bij Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 augustus 2018 Geplaatst: 18 augustus 2018 Gisteren alles geplukt met behulp van een schepnet. 2 emmers. Vandaag een paar grote potten gevuld met halve perziken en de kleintjes en kapotte word jam die staan nu stuk te koken. Ook nog perziken bewaard voor zo op te eten. Sommige perziken waren lekker sappig andere nog hard en andere hadden weer net iets te lang gehangen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2018 Geplaatst: 18 augustus 2018 Echt geweldig Angela! En hoe smaken ze? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 augustus 2018 Geplaatst: 18 augustus 2018 Super zeg! Wat een oogst! Ik heb vandaag nog staan ruiken en knijpen aan/in een stel perziken in een ander boompje. Die nog leuk wat vruchten (veel klein) heeft hangen. Maar welke van mijn 2 is nu echt die peche de vigne...? Degene die ik al weken terug kon oogsten of die nu nog hard zijn? Angela: hoe groot is jouw boom? Heb je een foto vanaf een afstandje? Dat er zoveel vruchten aan zaten joh Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 augustus 2018 Geplaatst: 18 augustus 2018 Ik had nog even terug gekeken hoe lang ik hem heb en ik heb hem van Appelvrouw gekregen op de voorjaars MTFD 2015. Vorig jaar had hij 3 bloesems geen vruchten dit jaar dan wel. Eigenlijk nogal snel voor een zaailing of niet? Smaak, eerlijk gezegd die uit de winkel zijn over het algemeen lekkerder Maar er zat veel verschil in: die zacht waren aan de boom, hadden te lang gehangen en waren op sommige plaatsen aan het uitdrogen, sommige waren nog veel te hard en zurig, en andere die roken al lekker als je ze vast had dan wist je al deze is lekker. Dus komt echt op het moment van plukken aan en dat is denk ik nogal lastig Er zit trouwens ook wat verschil in de kleur sommige zijn helemaal rood van binnen andere zijn rood met wit vlees. Ik heb een foto van het voorjaar maar daar lijkt hij klein op terwijl ik er toch echt onder kan staan. Op pagina 13 hier staat een foto waar ik eronder sta. Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Ja lastig bepalen dan.. Ze worden hier wel commercieel verkocht maar heel kort en meestal alleen op een braderie. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 Vandaag eerste Peche de Vigne geplukt... Heerlijk van smaak, met tintje van krieken, sterke aroma... Quote
weknow Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 Top Yuras! Mooi die kleur ook van de vruchten. Hoe oud was de boom? Zaailing of ent/occulatie? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Yuras Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 Zaailing van Jet, 2015 MTFD voorjaar editie. Echt top perzik Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 Ik heb er gisteren al geplukt en vandaag de rest er af gehaald, was weer een mooie opbrengst enkele waren aangevreten door vogels die zijn op de tuin gebleven maar toch 1,5 emmer vol.Nu moet de boom nodig gesnoeid worden want hij is voort zo groot dat ik er bovenin echt niet meer bij kan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Hier helemaal geen oogst dit jaar Wat ga je er mee maken/doen Angela? Heerlijk hoor! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Ik denk dat ik er maar weer enkele inmaak op siroop.En de rest maar jam of zo.Weet het anders ook nietmijn moeder heeft er zo al enkele opgegeten maar die komt alleen natuurlijk er niet doorheen Nog ideeën? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Ik zou er ook wat in stukjes in een ovenschaal gooien. Mix van (volkoren)kruimeldeeg met extra havermoutvlokken en geraspte kokos en nootjes enz. er bovenop en dan bakken. Kan je een week van eten elke dag met yoghurt als ontbijt. Doen wij met van allerlei fruit. Ook goed in te vriezen trouwens, ik maak er vaak 2 en ontdooi die 2e dan de week daarop Verder heb ik nog niet eerder zoveel perziken gehad om te verwerken, dus kan ik je ook niet helpen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.