Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vraag over de peche de vigne van Jet:)


Raquette

Aanbevolen berichten

@appelvrouw: duurt wel lang, die foto ..

 

Vandaag weer even gekeken. En jawel: er begint iets:

IMG341845561454857100.JPG

 

Het hele boompje nu, nog mini:

IMG342519291454857107.JPG

 

Misschien iets te vroeg, ook gezien de vrij lage temperaturen, maar ik heb toch maar even wat spuitzwavel gespoten.

 

Snoei: ik denk begrepen te hebben dat -ook gezien de mooie toptakjes- dat alles eraf kan, incl. de harttak, op ongeveer 4 toptakjes na. De bedoeling is om een struik/laagstam te krijgen.

Snoei pas na de bloei. Dat ga ik dus maar doen. Tips zijn welkom.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Wat leuk, ik hoopte al dat dit topic nog leefde!

 

Ik heb mijn perzikboom laten overwinteren op de onverwarmde keukenvensterbank (zuiden) in een grote pot. Omdat dit voor veel struiken geldt, dacht ik dat ik ook deze perzik moest snoeien in de wintermaanden. Dus dat heb ik gedaan (in februari). Ik wil uiteindelijk een lage struik, dus heb de stam op 15cm boven de grond afgeknipt en daarboven vier takken laten staan. Deze hebben niet de ideale 'vaasvorm', maarja, meer 'horizontale' takken waren er niet. Ik heb geen idee of ik dit nu goed of juist helemaal fout heb gedaan .

 

Henkg, het valt me wel op dat die van jou veel houtiger is!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linked Image

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van jullie zijn megagroot vergeleken bij mijn twijgje.

Twijgje heeft binnen overwinterd, en tijdje geleden heb ik haar buiten gezet... maar nu heeft ze haar blaadjes laten vallen... hoop toch niet dat het te koud is geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Misschien kun je de takken licht uitbuigen voor een betere vorm? Ik heb mijn appelboom (heel lang geleden) bij het planten uitgebogen en die takken staan nog steeds zo. Hij heeft een langgerekte vorm gekregen, omdat dat beter in de tuin paste.

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 9 maanden later ...

De zaailing van wel had last van krulziekte vorige jaar. Niet dodelijk, maar wel... tot 40% bladeren waren aangetroffen. (beter dan gemiddeld).

De best was NoName (waarschijnlijk - Amsden), dan Avalone Pride. Slechts - Sugar Baby (is dood) gevolgd door Champion (nog levend )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Nou, die van mij bleek geen succesverhaal. Wel een doorzettertje.

Was een erg klein plantje en dat bleef het ook. Kwamen zo af en toe wat blaadjes aan en dan vielen die er ook weer af.

Denk dat ie dit jaar zn laatste groeistuip had, kwamen weer blaadjes aan en ik dacht, hee hij doet het nog. En toen.... ging ie weer dood. Helaas. Vermoedt dat het nu echt gedaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 2 maanden later ...

Hoe is het met de perziken Angela?

De boom in Hilversum is meer dan mooi. Niks te zien van ziekte ( en niet behandeld met houtas oid) en prachtig gegroeid. Ik telde 70 perziken maar heb de helft eruit gehaald...

 

 

 

 

 

Linked Image2018071117430956611532117640.jpg20180711174319062581532117641.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...