angela († maart 2025) Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Ik had al zitten denken om ze te bewaren voor de MTFD maar zou niet weten hoe.Heb van de week ook al pruimentaart gemaakt kan natuurlijk ook met perzik maar kan niet aan de gang blijven.Breng wel kant en klaar produkt mee naar de MTFD denk ik. Quote
weknow Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Invriezen, in stukjes of pulp en blancheren is niet nodig, kan altijd. Dan kun je ze later nog gebruiken voor saus, voor bij maaltijd, voor compote of jam...wat je maar wilt. (Ikzelf meng graag meerdere soorten frui, soms ook kruiden of bloembladen of noten tot aparte jamcombinaties. Perzik combineert met veel smaken en ik denk dat jouw perziken ook een mooie rose tint aan een mengeling geven) Ook een hoeveelheid compote (mengen met (val)-appelstukjes) maken en deel invriezen vind ik nuttig. Als bij-gerechtje bij een maaltijd als gasten komen altijd zeer geslaagd. Ook sap, evt. mengen met ander fruit, lijkt me zeker een optie. Ik vraag me alleen af of het een bittere perzik is, want dan moet je het deel perzik in het sap niet te groot maken. Tot slot: Misschien een 10 a 20 pitten bewaren voor Weknow, zodat hij ook wat boompjes kan opkweken. Laat ze dan niet uitdrogen (vochtig stukje keukenrol erbij) dan kiemen ze veel beter. Verzendkosten zal ik je vergoeden. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Mellie Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Ik wil ook wel een poging wagen Angela met pitten van deze gulle perzik. Als je wat pitjes wilt opsturen? Graag! Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Hier n het Gooi net zoals vorig jaar nog niet zo snel rijp als bij Angela. De boom hangt wel kneitervol Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 ok als jullie dan beide even pb doen met adres enz? Ik ben net bezig geweest met perzik mango jam volgens wecken onlinemet als gevolg 3 potten mierzoete jam die wel lekker is maar echt te zoet!Ik wou ook nog perzikken inmaken maar is er niet van gekomen kijken morgen wel weer. Maar nog perzikken genoeg. Ciska jij hebt toch ook ooit pitten gekregen om te zaaien was dat nog gelukt? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 31 juli 2020 Geplaatst: 31 juli 2020 Vandaag de eerste Peche de vigne gegeten nog iets te vroeg maar al wel lekker. Ik heb me voorgenomen ze eerder te plukken dit jaar. De perziken zijn trouwens ook groter dan vorig jaar en er hangen er redelijk wat in, al hangen ze wel een beetje hoog. Eind van volgende week krijg ik visite wou ze eigenlijk laten proeven.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 Oh die ziet er heerlijk uit. Ik heb welgeteld dit jaar 1 perzik die ook niet wil groeien. Volgend jaar weer. Dochterlief heeft er weer 60 in de andere eigen zaailing. Zeg Yuras, er komt een voedselbos hier in het dorp, heb jij nog wat boompjes te vergeven? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 10 hours ago, appelvrouw said: heb jij nog wat boompjes te vergeven? 😃 paar honderd is ok? 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 😃 dat lijkt me een mooie start! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 vraagje: heeft iemand voor mij wat pitten om op te kweken? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 Als je naar de volgende MTFD komt RobO heb ik eventueel nog wel een zaailing? Quote
RobO Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 wow, fijn! @Yuras: graag, stuur je pb@angela hopelijk kunnen we, dan graag! Quote
Yuras Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 @RobO PB beantwoord 😀 Die PdV van mij heeft grote kans op door andere perzik of nectarine bestoven zijn, dus welke nakomelingen krijgen wij is echt onbekend. Die van Angela staat min of meer apart, zo dan is bijna zeker ¨kinderen¨ zijn ook PdV. Maar toch, heel leuke project het kan worden... 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2020 Geplaatst: 11 september 2020 Hier zag ik gisteren ineens 1 vrucht hangen! Best hoog, dus ik heb met moeite even getest of hij al los liet maar hij zit nog goed vast. Verder geen enkele perzik in ons 'Perzik-park'. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yuras Geplaatst: 11 september 2020 Geplaatst: 11 september 2020 Wow, Jorike, het is erg laat voor de Peche de vigne. Mogelijk, heb je bloedperziken van Aalterse-Willy, waarschijnlijk, Sanguine de Savoii, die rijp zijn medio september.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 september 2020 Geplaatst: 11 september 2020 Mijn pêche de vigne en diegene die bij mijn dochter staat zijn nu ook pas aan t afrijpen. Aan de Meuse in de boomgaarden al twee week geleden. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2020 Geplaatst: 19 september 2020 Na wat schudden kwam de enige vrucht uit de boom vallen van de week. Maar echt goed rijp was hij nog niet. Helaas wel wat aangevreten bij het steeltje, en dus begon hij al wat te rotten. Ik heb hem dus open gesneden voor een foto, en er daarna met een beetje suiker een prakje van gekookt voor in de yoghurt de volgende dag. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 juli 2021 Geplaatst: 10 juli 2021 Dit jaar geen perziken De Peche heb ik vorig jaar gesnoeid want ik kon er bovenin niet meer bij. Ik had wel veel bloesem maar ik denk dat de vorst dit jaar alles heeft bevroren. Voor zover ik heb kunnen zien bij ons op het complex heeft niemand perziken dit jaar. Ik heb nog wel ingemaakte perziken over van vorig jaar. Zijn echt lekker ingemaakt smaken heel anders dan uit de winkel. Zier er wel een beetje vreemd uit de vrucht door dat rood/bruine de vruchten blijven namelijk niet mooi rood na het inmaken Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 juli 2021 Geplaatst: 10 juli 2021 Leuk te horen Angela! Wij hebben ook geen vruchten dit jaar. Wat de kleur voor de inmaak betreft wou citroensap kunnen helpen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 juli 2021 Geplaatst: 13 juli 2021 Nee helpt niet echt het zal wel zo horen? Quote
windindewilgen Geplaatst: 14 juli 2021 Geplaatst: 14 juli 2021 Perzik rood wordt grotendeels bruin na verhitten. Vandaar dat perzik uit blik komt van rassen die geen rood bevatten Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.