LiekeSpirit Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Hallo forumleden! Ik wil graag (keuken)kruiden in potten kweken. Ik vraag me af hoe groot (diep en diameter) de potten moeten zijn voor:* Peterselie gewone snij - petroselinum Crispum* Dille - anethum graveolens* bieslook fijn - allium schoenoprasum * Basilicum, genovese - Ocimum basillicum* Rozemarijn - Rosmarinus officinalis* Tijm, Duitse winter - Thymus vulgaris Hebben jullie tips?Alvast bedankt!! Groetjes,Lieke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Welkom Als je ze wat langer goed wilt houden en liter of twee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Als het van die Supermarkt winkelpotten zijn best ook wat trekken aan de wortels dat die een beetje los komen of zelfs de kluiten in 2 stukken scheuren. Van die kleine P9 potjes gaat wel voor munt (heb ik al ondervonden) maar best is zoals Rob0 zegt een iets grotere pot (of een vierkantemeterbak met alle kruiden in als je daar de ruimte voor hebt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Ik kijk vaak hier om een beetje een indicatie te krijgen: http://www.mooiemoestuin.nl/tuinieren-overig/tuinieren-in-potten/kruiden-en-fruit-in-potten/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 2 tot 5 liter potten als je het mij vraagt. Dille zou ik sowieso vijf liter geven. De rest is net wat je zelf wilt (waar heb je ruimte voor? hoe vaak kan je water geven? etc.), maar probeer niet evenveel plantjes in een 2 liter pot evenveel plantjes te stoppen als een 5 liter pot Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts