0xygen Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Hallo iedereen, Ik heb 2 fruitbomen staan die volgens mij nog niet goed aangeslagen zijn. Nu is mijn vraag hoe ik deze bomen wat kan helpen. De perzikDe pruim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Voor mijn part horen bomen, gelijk welke, in de volle grond te staan.Die twee die nu nog niet uitgelopen zijn zullen denkelijk ook niet meer uitlopen, of ge moet veel geluk hebben. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grassprietje Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Ze zien er zeker niet erg blij uit. Inderdaad proberen in de volle grond zetten en hopen dat ze alsnog aanslaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Voor mijn part horen bomen, gelijk welke, in de volle grond te staan.Die twee die nu nog niet uitgelopen zijn zullen denkelijk ook niet meer uitlopen, of ge moet veel geluk hebben.Ik heb de afweging gemaakt om ze of in de tuin te zetten of in kuipen. Ik heb toch voor kuipen gekozen. Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik nu in een huurhuis zit waar ik niet 10 jaar in wil blijven wonen. Als ik dan de boom mee moet nemen maak ik denk ik meer schade dan lief is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Beide zouden eigenlijk al in blad moeten staan maar misschien zijn ze nog maar pas verplant ? Als het in juni nog niets is vrees ik voor beide boompjes, je zou eens kunnen zien vlak onder de bast ofdat het daar nog groen is, zolang het groen is, is er nog hoop... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Ik heb vandaag nog gekeken onder de stam en die was nog heel groen bij beiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 ik zal ze dan wel in de volle grond planten. Hopelijk gaan ze nog uitgroeien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 maakt niet uit in het begin in pot/vollegrond. als ze pas verplant zijn is dat een hele schok voor de boompjes. reageren vaak met later uitlopen. gewoon afwachten. persoonlijk zet ik nooit geen boompjes in een pot, je gaat een weekje weg, toevallig blijft het droog en warm, de buurvrouw vergeet water te geven............. zelf hou ik eind juli aan als breekpunt. maar zie ik houtsnippers als bodem bedekking? Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 ja ik heb houtsnippers erboven op gelegd van z'n pak die je bij de action kan kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 snippers verwijderen. verse houtsnippers binden enorm de stikstof, door koolstof in de houtsnippers, in de grond. het lijkt mooi maar het is niet zo slim/goed. enkel verteerde snippers zijn bruikbaar. zit er potgrond in de kuip? Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 ja er zit voor de rest potgrond in de pot. alleen de bovenste laag is houtsnippers. (3 cm max) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts