Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pootafdrukken, wat is dit?

Magnolia83

Recommended Posts

Net heb ik wat afdrukken gevonden in onze moestuin.

De peulen zijn aan die zijde aangevreten, maar ik weet natuurlijk niet of dit de dader was.

2015050720180026771431029873.jpg

Wat zou het kunnen zijn?

2015050720174944521431029936.jpg

We tuinieren op veengrond. Er loopt een slootje om ons complex. Daar achter aan de ene zijde weiland met kassen en aan de andere kant een veenbosje met een meertje

Ik heb bij de buuf wel eens een haas gezien die in 1x over de sloot sprong toen hij mij zag (zou ik ook doen ). Maar die afdrukken lijken wat klein. Eerder een rat of muis misschien?

Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes

Hoe stom dat ik er niets naast heb gelegd voor de afmeting hè? ! dat bedacht ik me pas toen ik thuis was.

Meer dan een centimeter of twee in doorsnede zullen ze niet zijn schat ik. Morgen ben ik er weer. Mooie herkansing.

Zelf moest ik gelijk aan een egel denken.

Dat lijkt me een beetje groot voor muizen en ook wat te groot voor normale ratten.

Het lijkt wel op een echt handje... zoals een eekhoorn heeft oid... niet op een konijn/haaspootjeafdruk.

Maar ik heb er verder geen verstand van hoor... gok ook maar wat...

Wacht.... zit ie hier bij? Die woelrat misschien?

http://www.natuurkind.nl/diersporen-in-de-sneeuw/

Een boommarter zou ook heel goed kunnen. Daar heb ik er afgelopen jaar eentje de weg bij onze parkeerplaats zien oversteken. Dus ze zitten er zeker. De pootafdrukken lijken ook overeen te komen.

Wat leuk dit!! Alleen jammer dat je er nooit echt achter kunt komen! Een camera met beweginssensor ophangen. Hoe cool zou dat zijn! Beetje onbetaalbaar helaas.

twee verschillende beestjes volgens mij, bovenste en onderste afdruk op de foto zijn van een egel, die in het midden doen denken aan een duif, compleet andere inplanting van de "tenen"...