Magnolia83 Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Net heb ik wat afdrukken gevonden in onze moestuin. De peulen zijn aan die zijde aangevreten, maar ik weet natuurlijk niet of dit de dader was. Wat zou het kunnen zijn? We tuinieren op veengrond. Er loopt een slootje om ons complex. Daar achter aan de ene zijde weiland met kassen en aan de andere kant een veenbosje met een meertje Ik heb bij de buuf wel eens een haas gezien die in 1x over de sloot sprong toen hij mij zag (zou ik ook doen ). Maar die afdrukken lijken wat klein. Eerder een rat of muis misschien? Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Het is wel moeilijk om zo de grootte van de pootafdrukken te schatten...Hoeveel cm (breedte/lengte) zijn ze ongeveer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia83 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Hoe stom dat ik er niets naast heb gelegd voor de afmeting hè? ! dat bedacht ik me pas toen ik thuis was. Meer dan een centimeter of twee in doorsnede zullen ze niet zijn schat ik. Morgen ben ik er weer. Mooie herkansing. Zelf moest ik gelijk aan een egel denken. Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Dat lijkt me een beetje groot voor muizen en ook wat te groot voor normale ratten. Het lijkt wel op een echt handje... zoals een eekhoorn heeft oid... niet op een konijn/haaspootjeafdruk.Maar ik heb er verder geen verstand van hoor... gok ook maar wat... Wacht.... zit ie hier bij? Die woelrat misschien? http://www.natuurkind.nl/diersporen-in-de-sneeuw/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Volgens mij is dat een bunzing. Tenminste daat vind ik ze op lijken, kijk hier maar eens http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=28&t=24242 Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 En als ik nu verder kijk lijkt die egel ook een goede optie, misschien op jacht naar de slakken die van je peulen aten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia83 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Een boommarter zou ook heel goed kunnen. Daar heb ik er afgelopen jaar eentje de weg bij onze parkeerplaats zien oversteken. Dus ze zitten er zeker. De pootafdrukken lijken ook overeen te komen. Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia83 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Wat leuk dit!! Alleen jammer dat je er nooit echt achter kunt komen! Een camera met beweginssensor ophangen. Hoe cool zou dat zijn! Beetje onbetaalbaar helaas. Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 ik gok op een egeltje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Als ik naar die ene afdruk kijk denk ik duifEn die lussen ook wel graag jonge blaadjes van erwten en peulen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Egel denk ik. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 twee verschillende beestjes volgens mij, bovenste en onderste afdruk op de foto zijn van een egel, die in het midden doen denken aan een duif, compleet andere inplanting van de "tenen"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts