Helly Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 Het groen lijkt er idd op. Dille of Kamille. Lijkt wel m'n favo winkel Maar hoelang voor ik zeker weet welke van de 2 t is? Want dille kan ik in mijn eten doen, en kamille kan je gebruiken als thee?Leuk zo'n additional kruidje bij de wortels Blijven we nog met de vraag zitten wat plantje 2 is Quote Good things come in small packages
meekje Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Ja, een leuke winkel Dille ruik je wel denk ik'.Als het plantje gaat bloeien zie je het wel De tweede lijkt mij ook vlier, we hebben hier volop vlieren staan en dat blad is net zo. Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Helly Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 Vlier? Van vlierbessen? Quote Good things come in small packages
meekje Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Ja een vlierbessenstruik bedoel ik Vast uit een vogelpoepje die verrassingen Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Helly Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 Ofwel, I can eat it? Quote Good things come in small packages
meekje Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 moet je nog wel effe geduld hebben Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Is die 2e niet selder ofzo? Ik heb het kruid niet, maar het blad komt me zo bekend voor. Het is te rond voor vlier... Als het dille is, ruik je dat wel. Anijs-ig Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 Selder, bedoel je dan selderij of snijselderij? Want ik heb wat snijselderij staan en die was eerder al gezaaid maar die is echt een stuk kleiner nog, iele stengeltjes vergeleken bij dit. Of kan het bleekselderij zijn? Dat mag ik graag eten Volgens mij zit ik mezelf lekker te maken met misschien wel een 'dooie mus' Ik zal nog s gaan ruiken aan die dunne sprietjes voorin. Edit. Ik heb weer wat van die dunne sprietjes door mn vingers gewreven. Dat ruikt gewoon naar lekker fris groen. Kan t niet anders uit leggen. Toen heb ik mijn potje dille erbij gehaald en dat als vergelijking erbij gehaald. Moet zeggen, dat dat best wel een beetje daarop lijkt. Zou dat kunnen?En hoe meer ik naar dat achterste plantje kijk, hoe meer ik daar idd selderij in kan zien. Quote Good things come in small packages
dennislp Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 (1) Kamille denk ik niet hoor, heeft het volgens mij veel ste weinig ''blad'' voor(2) Als t vlierbes is, kan je eten: Maar volgens mij niet rauw... dacht ik Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Helly Geplaatst: 4 juni 2011 Auteur Geplaatst: 4 juni 2011 Inmiddels is er uit de voorste stengel een soort van bloemachtig iets ontwikkeld. Het is duidelijk geen kamille! Twijfel is nog tussen dille en venkel, als ik namelijk google op afbeeldingen dan zie ik dezelfde foto's steeds terug. Die bloemschermen lijken ook op elkaar? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Tuurlijk is het geen kamille ik kan het verschil ook niet zien tussen venkel en dille... heb me er vorig jaar in proberen te verdiepen.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Dille heeft een holle stengel heb ik vernomen...dus even doorsnijden zo'n stengel.Is ie hol dan is het dille en anders venkel Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
hansm Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 denk nog steeds dat beste tip is in de groenbak of composthoop Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 Maar als ik de stengel doorsnij kan ik m gelijk (naar advies van Hans) m op de composthoop gooien, en eigenlijk ben ik wel heel nieuwsgierig en wil ik niets weggooien wat bruikbaar is. Verse dille lijkt mij ook wel lekker door de salade en bij de vis. En tja venkel, word dat aan de onderkant niet zo'n witte knol? Quote Good things come in small packages
RvO Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 En tja venkel, word dat aan de onderkant niet zo'n witte knol?Soms. Er zijn rassen zonder knol (meerjarige teelt, blad wordt gebruikt als kruid) en rassen met knol (eenjarige teelt; de knol eet je als groente, het blad als kruid). Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Kan ook bij de vis Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Geplaatst: 6 juni 2011 Ik heb net s even weer wat foto's gemaakt. Ineens heeft de (door ons bestempelde) selderij een flinke bloemknop gekregen Ik betwijfel of het wel of niet selderij is.Zie hier het resultaat: En de dille/venkel heeft ook een mooie bloemenwaaier geproduceerd: Maar nu weet ik nog steeds niet welke van de 2 t kan zijn Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Van de onderste denk ik venkel. Maar ze lijken echt teveel op elkaar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RvO Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Maar nu weet ik nog steeds niet welke van de 2 t kan zijn Maar venkel en dille ruiken toch heel verschillend Eventueel wat verse venkel (of juist dille) in de winkel kopen, dan kun je vergelijken. Of was dit al gezegd, ik heb niet heel de draad doorgelezen. Quote
jasmin Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Wat is er mis met proeven?? Ik ben net even naar buiten gelopen: dille en venkel lijken sprekend, Maar de venkel smaakt meer naar anijs, en de dille niet, gewoon naar dille. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Helly Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Geplaatst: 6 juni 2011 Ok, als t safe is dan doe ik nu de proef/smaaktest De uitslag van de dille/venkeltest luid als volgt: er ontbreekt een anijssmaak, en ook al heb ik nog nooit verse dille zo geproeft, vind ik dat t daar t meest van weg heeft. Heb nog wel even aan t gedroogde spul in t potje gesnuft. Ik heb nog nooit venkel gekocht dus daarvan weet ik niet hoe dat proeft of waar dat in zit.Kwestie is nu: wat doe ik met die dille. Kan dat loof al gedroogd worden? Kan ik dat vers in de salade knippen? En als ik daar zaadjes van wil, komen die dan uit die bloemenknop of komt dat ergens anders uit? Want uiteraard wil ik daar wel zaadjes van, ik heb die nog niet in het assortiment Vraag die over blijft is wat is dan dat andere plantje? Toch selderij (geen snij want dat heb ik staan en lijkt er niet op) of niet? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 waar zouden de zaadjes anders uit moeten komen? Vers en droog te gebruiken, bloemscherm laten staan voor zaad. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Geplaatst: 6 juni 2011 Thanx Jorieke! Quote Good things come in small packages
Nicolette Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Dille zaait zich overigens ook heel makkelijk uit. Wat je niet oogst aan zaad heb je volgend seizoen groein in je tuin. Her en der duiken hier dille plantjes op. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.