Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Heb ik kruiden tussen de wortels?


Helly

Aanbevolen berichten

Een vraagje over wat er zich in mijn bak met wortels bevind. Op zich ziet het 1e er uit als het loof van de wortels maar het groen is veel fijner en er zit een flinke steel aan:

 

2py5929.jpg

 

Het 2e is meer een bladvorm:

 

2zg7me0.jpg

 

Weet iemand wat deze 2 voor plantjes zijn?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste lijkt inderdaad sprekend op dille, hoewel dille vrij zwijgzaam is . (sorry ik kon het niet laten, ik ben vandaag in een melige bui)

Afijn, ik heb hier ook dille groeien, geen venkel trouwens, maar ik weet wel hoe venkel ruikt en dat is makkelijk te onderscheiden van dille.

 

Het tweede heb ik geen idee van.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruiken? Waar moet het naar ruiken dan?

 

Edit, heb net even geroken, zelfs de blaadjes door mn vingers gewreven, maar t heeft al net zo weinig geur als het wortelloof.

Het achterste plantje is net 2 plantjes naast elkaar gebleken. Flinke stengels en groeit aardig hard.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, als ik iets zie groeien waarvan ik niet weet wat het is/kan zijn, druk ik een blaadje fijn tussen mn vingers/nagels, en ruik ik altijd even Wie weet herken je het.

Dille ruikt naar... dille Nee, naar anijs natuurlijk. Net als venkel. Vlier heeft ook een uitgesproken geur.

Mocht het de 1e keer zijn dat je het ruikt, dan weet je dat ook weer voor volgende jaren.

Zo bouw je een geur/kijk/voel geheugen (klinkt stom, sorry). Je leert kiemplantjes herkennen, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt helemaal niet stom hoor. Ik ken me best voorstellen dat je door het ruiken eraan iets kunt herkennen. Ik heb nog genoeg te leren wat dat betreft Ik leer nu ook kiemplantjes te herkennen, al lijken veel kiemplantjes nu nog wel op elkaar. Behalve de bonen en wortels, dat zijn heel andere plantjes. En ui-soorten uiteraard ook.

Ik zal morgen wat betere foto's proberen te maken. En weer ruiken

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat/stond het ook tussen de worteltjes

Er zit geen geur aan en ook geen smaak...heb het even geproefd (wel weer uitgespuwd)

Heb het voorzichtig tussen de worteltjes weggetrokken en toen ontstond er een behoorlijk gat, wat betekend dat dat plantje veel ruimte in beslag nam

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf maakn ik me niet druk om wat zoiets is, wat niet hoort in een vak of pot ruk ik eruit als onkruid of het nu echt onkruid is of een

perongeluk andere groente, weg ermee

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is schone grond uit een zak en ik heb alleen de zaden van winterpeen erin gezaaid. Dus het moet ook uit het zelfde zaaizakje komen lijkt mij. Maar wat t is

Ik zou nog foto's maken. Kan nu in de schaduw.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat foto's:

Nr 1 heb ik nog even door mn vingers gewreven en idd komt er een licht geurtje vanaf. Ruikt best wel lekker. Lichtelijk geurtje.

2u93fw2.jpg

 

Nr 2 ook nog geprobeerd of het ergens naar rook maar geen succes.

fdfy9g.jpg

 

Close up

2me23ro.jpg

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...