schimmeltje Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Op mijn druivenstammen, niet op de bladeren, vind ik veel van pop-achtig ongedierte zoals op bijgaande foto. Het lijkt mij geen schild- of dopluis. Maar wat dan? Voorlopig maak ik ze zo veel mogelijk met de hand dood, waarbij mijn handen plakkerig gestreept rood kleurt. Wie helpt mij verder op weg dit ongedierte te analyseren om het daarna te kunnen aanpakken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Ik denk toch een soort dopluis. Geregelde inspectie en wegwrijven, zoals jij dat beschrijft, zal afdoende zijn. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Schildluis denk ik, er zijn volgens Wiki zo een 7000 soorten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts