TomStr Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Het is nu het derde jaar dat ik tomaten zet, het is de eerste keer dat ze er zo uit zien. Heeft er iemand een idee wat het is en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt, Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Dringend bemesten? Lijkt mij alsof ze staan te smeken om een grote gieter water met daarin een flinke dosis vloeibare mest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomStr Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 ik hoop dat het dat is, water gaan ze zo wie zo veel krijgen deze avond!! Zal er een goeie scheut mest indoen. ik hou je op de hoogte als ze er weer door komen! Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Jeetje, die hebben het echt zwaar. Waar staan ze in? Op de foto lijkt het bijna zand namelijk. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Ik neem eigenlijk aan dat dit gekochte planten zijn ? Gekocht op een tuincentrum bv, komen die planten uit een ideaal kweekcentrum zo van de handel. Die planten schrikken zich lam als ze bij jou in de bak gezet worden. totaal andere condities. Kou, hete/ felle zon, andere luchtvochtigheid. Geen 'ideale' kweekomstandigheden waar de plant in is grootgebracht bij de kweker. Volgend jaar beter zelf wat plantjes opkweken, afharden en uitpoten. Gezondere planten met een achterstand ( die achterstand is maar schijn, ze groeien vlot ) maar deze gekochte planten staan nu een hele tijd stil, de bloemen zullen óf afvallen óf geen behoorlijke tomaten geven. Wil je tóch tomatenplanten kopen, koop ze dan kleiner van maat en nog niet in bloem. ( en al helemaal niet met tomaat en al ( die zijn ook al te koop zag ik laatst )) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomStr Posted May 16, 2015 Author Share Posted May 16, 2015 De tomaten krijgen nu meer water (natuurlijk en kunstmatig ) en ze zien er weer beter uit.Ja, ze staan in bijna "zand" er zijn op de moestuin al ettelijke kuub compost gegaan maar het uitzicht is nog steeds zand, stilaan komt er wel meer structuur in de grond, ook bij de tomaten. Ze waren nog klein toen ik ze kocht, waren goed vertrokken en ineens "gestopt" met groeien, dan toch de droogte waarschijnlijk. Zelf opkweken heb ik nog nooit gedaan, zal ik zeker eens proberen. Ik hoop dat deze toch nog vruchten geven, en anders, volgende jaar is er nog een jaartje. Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts