Fleur Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Deze leek heeft ook weer een vraag en deze ronde over wel of geen knoppen van de komkommer (openluchtkomkommer Moneta)ik ben zo een twijfelkont op het moment Heeft de komkommer nu wel of geen knoppen en wat raden jullie mij aan te doen, wel dieven of juist niet dieven en wanneer kan ik evt knoppen wel door laten groeien? Ik heb onlangs wel een link gelezen waarin geadviseerd werd om na de eerste 4 bladeren te toppen en te nijpen.Meteen dus de vraag wat is nijpen haha.Ik heb ze in de foliekas staan in potten En werkt dat precies hetzelfde met de courgette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 nijpen haha = met een kleine glimlach een stengeltop met je nagels inknijpen tot hij eraf valt zo doe je komkommers: diana van mooiemoestuin.nl en de rest is daar ook makkelijk te vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 18, 2015 Author Share Posted May 18, 2015 dus nijpen is dus eigenlijk hetzelfde als het toppen van de plant.Deze site heb ik idd al vaker gelezen en staat ook in mijn fav. Inmiddels kan ik iig met zekerheid zeggen dat ze nu al knoppen hebben net als mijn courgette plantjes ook al in knop zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts