Franste Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Ik heb eind februari op de markt in Groningen Roseval aardappelen gekocht en bijna direkt gepoot maar nu - 16 mei - zijn ze nog niet boven de grond. Aan de temperatuur kan het niet liggen (ik woon in Rome) en volgens de marktkoopman waren ze niet behandeld. Ik heb maar zoete mais wijd gezaaid voor het geval het helemaal mislukt en als ze toch opkomen dan staan ze samen met de mais. Iemand enig idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Kan heel goed nog komen. Roseval is een oude soort die laat oogstbaar is. Ik heb zelf een verwant ervan staan: Pink fir Apple en die begint heel veel later te spruiten dan andere rassen en nog maar 1 plantknol hier laat nu nog maar net iets van blad zien. Bovendien maken ze sowieso minder loof. Nog even geduld misschien..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 (edited) tsja, zou kunnen Weknow, maar 5 weken in Rome in de grond?ik denk dat ze toch antikiem behandeld zijn of het moet daar wel heel erg nat zijn edit: kan niet tellen...was 10 weken zie onder Edited May 17, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Kleine correctie RobO, maak er ongeveer 10 ondergrondse weken van . Een aardappel die twee en een halve maand na het poten nog niet boven de grond staat , ook al waren er bij het poten nog geen uitlopers , komt niet meer. Zeker als je bekijkt dat het klimaat in Rome voor een opkomst van vroege aardappels ook nog eens gunstiger is dan hier in Nederland. Waren het wel pootaardappels of waren het consumptieaardappels ? Consumptieaardappels kunnen op diverse manieren behandeld zijn om uitlopers te voorkomen. Probeer eens een paar poters op te graven om te zien hoe ze er momenteel uit zien. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Kan heel goed nog komen. Roseval is een oude soort die laat oogstbaar is. Ik heb zelf een verwant ervan staan: Pink fir Apple en die begint heel veel later te spruiten dan andere rassen en nog maar 1 plantknol hier laat nu nog maar net iets van blad zien. Bovendien maken ze sowieso minder loof. Nog even geduld misschien..... Mijn pink fir apple staan al allemaal boven de grond tegelijk met de Frieslanders erin gegaan en ze kwamen ietsjes eerder boven.Ik ga ze vandaag aanaarden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts