Richard74 Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Mijn spinazie heeft een iets gelige uitstraling. Niet alles, er zitten ook mooie donkergroene bladeren bij, de meeste zijn groen en vervolgens is ook wel een deel groen/geel. Vorig jaar, op een andere tuin, had ik eigenlijk alleen maar donkergroene, en groene spinazie, wel veel later gezaaid. Wat zegt dit nu? Te veel nitraat? Kan je het dan nog wel eten of is het beter de bladeren met de gelige kleur eruit te halen? En oh ja, wij eten spinazie altijd gekookt, maakt het dan eigenlijk uit hoe groot de blaadjes zijn, met andere woorden, als ik ga oogsten kan je dan ook gewoon de kleine blaadjes meenemen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
victorhurxkens Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Misschien te droog? Of perongeluk tussen gekomen met de schoffel? Of is de spinazie alOogstbaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard74 Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 Mijn vader zei dat het al oogstbaar was. Ik zag ook dat er een aantal doorgeschoten waren. Hoezo? Kan dat ook geelheid veroorzaken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
victorhurxkens Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Doordat je ze raakt met de schoffel kunnen ze beschadigd raken, heb je foto's? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard74 Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 Hier een foto: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Ziet er een beetje uit als een voedings-tekort. Spinazie houdt van een rijke grond. Niks mis mee om de gele spinazie ook te eten hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 volgens mijn moeder stikstof te kort. door het koude weer is de mineralisatie vertraagd. spinazie is hier gevoelig voor. je ziet dat de spinazie dan ook eerder doorschiet.noodrijp zeg maar. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts