Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Roest bij stokrozen

loes

Recommended Posts

Na aanleiding van berichten in het knoflooktopic heb ik de stokrozen besproeid met bakingsoda mix

- 1l lauw water

- 5gram baking soda (natriumbicarbonaat / zuiveringszout)

- eventueel scheutje olie

goed mixen en met een plantenspuit de bladeren insprayen.

Het resultaat

Behandeld:

P1100172.jpg

Niet behandeld:

P1100173.jpg

Wauw wat een verschil! Bij mij zijn de stokrozen en de Malva sylvestris ook flink verroest (maar ik liet het altijd maar zo, ze staan bij mij niet op de ideale plek) dus ik ga je recept vandaag ook uitproberen, bedankt.

ze staan hier ook niet helemaal op de ideale plek.

volle ochtendzon maar in de middag de zon van achteren. schutting laat wel veel warmte door maar amper zon.

ik moet het nog wel een paar keer herhalen, vooral onderaan de plant wat bladeren vergeten. en natuurlijk de controle plant.

de katten vinden het heerlijk om tussen de bladeren van de stokroos te liggen, lekker koel. maar dat betekend ook dat ik niet zomaar iets kan spuiten. helemaal blij dus met dit middeltje.

Bij mij staan ze ook niet de hele dag in de zon, maar als ik ze helemaal in de zon zet dan zie ik de rest van de tuin niet meer (nouja de Malva sylvestris kan ik nog wel verplaatsen, maar heeft vorig jaar toch goed gebloeid). Ik heb ze met dit spulletje behandeld, hopelijk gaat het bij mij net zo goed werken als bij jou Loes. Was een beetje bang dat de plantenspuit zou verstoppen maar het was geen probleem. De Malva moschata die er in de buurt was beland (uitgezaaid) kreeg ook al een paar kleine plekjes, dus die heb ik mooi meegenomen.

Bij mij liggen de katten graag onder de rhododendron (of juist op de nog kale plekken tussen de planten, kunnen ze lekker een zandbad nemen aan hun kleur te zien) Er is niet genoeg ruimte voor ze onder de stokrozen.