Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

tuincentrum


rommert

Aanbevolen berichten

Als je nog plantjes zoals courgette of tomaat wil hebben kan je ook kijken bij de Lidl, die heeft ze nu in de aanbieding. Wat betreft het tuincentrum, ik weet niet naar welke je toe gaat maar bij mij in de Intratuin hebben ze verrassend veel aanbod. Helemaal in vergelijking met de vorige jaren.

Ze hebben daar ook dingen waar je zelf misschien niet zo snel aan denkt (of wel natuurlijk ) Zoals bananen- en chocolademunt, rabarber, gele paprika's, verschillende soorten pompoenen. En misschien hebben ze bij zaadjes ook wel leuke dingen. Snijbiet is makkelijk en leuk om te telen, of gele courgettes (goldrush). Als je nu nog courgettes zaait heb je ook later in het jaar een jonge plant die een goede oogst geeft.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog plantjes zoals courgette of tomaat wil hebben kan je ook kijken bij de Lidl, die heeft ze nu in de aanbieding. Wat betreft het tuincentrum, ik weet niet naar welke je toe gaat maar bij mij in de Intratuin hebben ze verrassend veel aanbod. Helemaal in vergelijking met de vorige jaren.

Ze hebben daar ook dingen waar je zelf misschien niet zo snel aan denkt (of wel natuurlijk ) Zoals bananen- en chocolademunt, rabarber, gele paprika's, verschillende soorten pompoenen. En misschien hebben ze bij zaadjes ook wel leuke dingen. Snijbiet is makkelijk en leuk om te telen, of gele courgettes (goldrush). Als je nu nog courgettes zaait heb je ook later in het jaar een jonge plant die een goede oogst geeft.

 

tomaten heb ik wel genoeg parikas zijn mislukt.

banaan lijkt me wel wat maar hij moet wel klein zijn.

had laatst bij een tuincentrum een boom van drie meter!

die kun je niet meenemen in de auto.

snijbiet weet nog niet.

pompoenen heb ik al. en courgettes ook al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thee bijvoorbeeld,

Ook staat er hier op de kaartjes die er bij zaten; Salade, toetsjes, fruitsalade's enz.

 

 

Maar denk vooral voor drinken, thee vooral denk. En t kan bijv. ook gewoon lekker zijn om van aardbeimunt ijs thee te maken,

of door gewone limonade wat pepermunt doen, is ook wel vervrissend.

 

Mijn tante en oom hebben vaak als we daar komen gewoon een kan met water, tak pepermunt er in en klaar, wel lekker verfrissend

 

maarja daar kan je natuurlijk nog veel varriaties in aanbrengen, en vooral met chocolademunt/banaanmunt/aardbeimunt/appelmunt/sinasappelmunt/citroenmunt , je hebt er echt heel veel. Bij de meeste tuincentrums hebben ze wel een paar soorten staan.

 

Ik vraag me af hoe thee van Stevia en munt smaakt, ga dat denk is een keer proberen.

 

 

Ach, en de blaadjes zijn ook wel lekker om tussendoor te snoepen, als je het mij vraagt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is Thaise basilicum ook een leuk idee, kan je in curry's gebruiken en ruikt naar anijs. Bovendien komen er leuke paars/rode bloemetjes aan. Ik heb ze wel alleen tot nu toe als zaadjes te koop gezien en niet als plantjes.

 

En als je zin hebt in een uitdaging kan je proberen stevia plantjes te zaaien in plaats van kopen. Alleen niet geschikt als je een opvliegend karakter hebt, de kans dat het lukt is niet zo groot en frustratie kan als je niet oppast de overhand nemen.

 

En wat ook misschien leuk is (is dan wel niet eetbaar); cactuszaadjes zaaien. Ik heb nu 1 zaailing die uitgekomen is, de andere 2 doen het wat rustiger aan. Ik heb geen idee of het gaat lukken hoor om er een volwassen cactus uit te krijgen maar het leek mij wel leuk om te proberen.

 

Japanse peterselie ben ik nu ook aan het zaaien. Het zou een plantje moeten worden die winterhard is, zichzelf uitzaait en ook het in de schaduw goed doet. Qua smaak is hij blijkbaar verfijnder dan normale peterselie en heeft een licht komijn aroma. Dus ook geschikt voor de Oosterse keuken. Je hebt ze zowel in het groen als in het rood/paars.

 

Mizuna zaadjes heb ik gekregen van m'n schoonzusje die terugkwam uit Engeland. Dit is een Japanse groente die verwant is aan de raapsteel (de teeltwijze is dan ook hetzelfde) en zou een lichte mosterdsmaak moeten hebben. Je kan ze door de stamppot doen of gebruiken in een gemengde salade. Ik heb ze zelf nog niet gezaaid maar ga dat wel eerdaags doen. Ik ben benieuwd hoe het gaat smaken.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brave Hendrik en Nieuw-Zeelandse spinazie kan je ook proberen. Het blad van Brave Hendrik en Nieuw-Zeelandse spinazie kan je als spinazie bereiden en de scheuten van Brave Hendrik kan je als asperges bereiden voordat ze bloeien.

 

Thaise krulsla kan je ook proberen als ze dat hebben. Die kan heel erg goed tegen hoge temperaturen.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi...

 

Wat leuk isom te doen, en vaak veeeel goedkoper, is kleine dorpskwekers langsgaan..Bij mij zit even buiten de stad een kleine kweker die 10 vaste planten voor €10.00 verkoopt..Koopje! Zoheb ik bij een boerderij in de buurt, in het voorjaar, slaplantjes gekocht (bio), voor €0.10 per stuk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je ook eens kan kijken is op http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/ en http://christinastuintje.marktplaza.nl/.

Met de eerste heb in ieder geval goede ervaringen. Heel veel keus en beide bestellingen waren binnen een week geleverd.

Bij de tweede website heb ik nog nooit besteld, ik heb de site een paar dagen geleden ontdekt.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

christina's tuintje.. Let er wel even op, sommige dingen zijn goedkoop, maar citroenmelisse zaadjes zijn bijv. godsgruwelijk duur...

 

Ik dacht 20 of 30 zaden voor 50 cent,

volgens mij heb je er in het tuincentrum denk snel 200 voor €1,50

heb tenminste nu nog maar 30% van het zakje gezaaid en heb al 50 overlevende zaailingen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...