urban gardening Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 In de kas heb ik dit jaar heel veel fruitvliegjes.Ze zitten op en rond de aarde van de planten.Het begon bij de gember. Die staat altijd een beetje vochtig.Er staan groenten in de kas.Wat kan ik doen om ze op een biologische manier te vernietigen?Rode peper en zeepsop?Ik ben benieuwd naar oplossingen want het worden er steeds meer.Help! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Weet je zeker dat het fruitvliegjes zijn? Misschien is het wel de varenrouwmug? In dat geval; ik ben er op deze manier van afgekomen varenrouwmug-bestrijden-in-de-kas-t16912.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Schaaltje fruitazijn met water en druppeltje afwaszeep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Als het fruitvliegjes zijn, is het ook makkelijk om regelmatig de vliegjes op te zuigen met een stofzuiger. Wel op je plantje letten Bij de varenrouwmug gaat deze manier helaas niet werken omdat ze eitjes leggen in de grond ipv je bananen Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urban gardening Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 Schaaltje fruitazijn met water en druppeltje afwaszeep. Dank je wel Jane Doe voor de tip. Ik heb het schaaltje geïnstalleerd en hiermee al tientallen vliegjes gevangen.Ik denk daardoor dat het fruitvliegjes zijn en geen varenrouwmug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dasouth Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleesetende_plant Ik zet een zonnedauw of 2 in de kas en een dag later zijn ze allemaal weg:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 gelukkig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 wij hangen gele horiver vangplaatjes op, werkt prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleesetende_plant Ik zet een zonnedauw of 2 in de kas en een dag later zijn ze allemaal weg:) Geniaal Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts