Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn 3 verschillende tomatenrassen groeien de laatste weekjes voorspoedig in mijn kasje. Sinds vorige week zijn er bloementrosjes zichtbaar bij alledrie de rassen maar gek genoeg zie ik bij allemaal een gigantische knop zitten... heel anders dan de 100en tomatenbloemen die ik al weleens heb gezien... en sinds vandaag zie je ook echt "bloei" van één van deze knoppen.... Jullie dit weleens gezien?

(de plant waar deze knop nu op zit is hetzelfde soort (de zaadjes bij de Action vandaan, wel 2 verschillende jaren gekocht..., hetzelfde uiterlijk doosje) als die ik vorig jaar in de volle grond had staan.. Hier toen niet die gekke bloem gezien en toen per plant ongeveer 50 tomaten kunnen oogsten). Wel moet ik er bij zeggen dat vorig jaar de planten voornamelijk uitgroeiden uit één stam en ik nu bij vrijwel alle tomatenplanten zie dat de tros ontstaat "bovenop" de hoofdstam en dat het nu lijkt alsof er allemaal vertakkingen onstaan vanaf dit punt.

Bijgevoegd rechtsachterin de kas de tomatenplanten en een close-up van de bloem in kwestie (en de normale bloemknoppen erbij)

tzqClF.jpg

233DkL.jpg

Geplaatst:

Haha, dankjulliewel voor de overtuigende response!!

Wat ik zo bizar vind is dat ik zelf eind februari mijn 'gewone' tomaten heb gezaaid en 1,5 maand later, iets vroeger in hun ontwikkeling, ik nog 'vleestomaten' en 'zwart met rode' tomaten heb gekregen (sorry dat ik de precieze rassen niet kan opnoemen).

Nu was de knopontwikkeling aan alle 14 planten in dezelfde week en ook hebben ze dus allemaal de gedrochtbloem en dat ze allemaal afwijken van de overtuigende hoofdstam en dus eigenlijk vertakken (ik ga nu inderdaad 1 hoofdstam selecteren en de andere verwijderen). De planten lopen dus nu allemaal synchroom qua ontwikkeling....

Aangezien ik niet bijgemest heb in de tussentijd (eind van de week ga ik dit pas doen) lijkt het erop dat de temperatuur (of minder waarschijnlijk) overvloedig bewateren mijn gedrochtverschijningen heeft doen ontstaan Bijzonder!!

Ben benieuwd naar de gedrochtjes! Ik kijk er al naar uit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...