webhex Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Ik weet dat peren veel plagen kunnen hebben maar ik ben een beginner en bij alle plagen heb ik nog niks gevonden dat zulke gaten in de bladeren maakt. hebben jullie een idee?Ik heb slakken, zouden die het kunnen zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 ja, dat zijn slakken geweest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
webhex Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 Ah, bedankt, dan ga ik rondom de peer ook eens op slakkenjacht... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Zo te zien huisjesslakken. Vreetsporen zijn hier en daar een gat. Is niet rampzalig en zolang je boom niet wordt opgegeten (onwaarschijnlijk!!) volstrekt geen ramp. Beestjes zijn zelf nuttig tegen andere belagers en ook naaktslakken in je tuin. Niet mooi natuurlijk wat gaten, maar overweeg even voor je een totale aanpak om ze te verdelgen kiest! Helaas maakt onze taal niet echt onderscheid tussen naaktslakken en huisjesslakken (en daarbinnen nog allerlei soorten). Allemaal "slakken" die als een pest in de tuin gezien worden. In het Engels bijvoorbeeld is er een wezenlijk onderscheid tussen slugs (zonder kleren) en snails (huisjesslak) en ze worden ook anders benaderd in verband met (mogelijke) schadelijkheid. Beide hebben nut, maar effect van wat huisjesslakken is veel minder een probleem. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts