beebj Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Ik heb aardbeien (in pot) welke ik graag in de koude kas wil houden.Ik heb het één en ander over bestuiven gelezen, maar hoe kan ik aardbeien zelf bestuiven in de kas? Quote
Bit Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Beetje een lullig antwoord van mij ( ik heb overigens ook aardbeien in de koude kas, dat wel ) : de deur van de kas open laten. Bij mij verloopt de bestuiving prima. Quote
powerlite Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 En een vogelnet voor de deur , want op dag 2 zijn ze met alle rijpe vruchten gaan lopen (spreek uit ervaring ) Quote
beebj Geplaatst: 29 mei 2015 Auteur Geplaatst: 29 mei 2015 De kas deur zo ver open laten dat er echt wind in komt, dan koel het toch wel flink af? Vogelnet is denk ik hier niet nodig. Heb nu de aardbeien in de tuin en echt alle aardbeien zijn mooi intact. Hebben er al veel van gegeten Quote
Bit Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Geen probleem dat het afkoelt, aardbeien houden helemaal niet van te veel warmte. Koele nachten is prima ! Quote
wijo Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Ik tik regelmatig even tegen de bloemtrossen aan. Ik kan er nu mooie aardbeien van plukken.Ik heb wel een raam met automatische openzetter maar heb in die periode geen insecten in mijn kas gezien voor het bestuiven. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.