Fleur Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Ik heb een probleem, ik heb tot 2x toe de grond van mijn paprika, komkommer, courgette en aubergine planten moeten verwijderen (toplaag) omdat ik na het mesten van de planten de grond begon te schimmelen.De eerste keer dacht ik nog dat is toeval, kan toch niet met goede meststof en vandaar dus de grond zoveel mogelijk weg gehaald tot het probleem verdwenen was.Na een tijdje dat zo gelaten te hebben dacht ik oke ik ben nu echt van de schimmel af en dus weer opnieuw diezelfde mest aan de grond toegevoegd.Dit omdat uiteraard de andere mest er met de grond eruit gehaald was.Tot mijn verbazing kreeg ik weer hetzelfde probleem en heb er eens een foto van gemaakt om het te laten zien.Inmiddels wel weer de grond verwijderd incl de mestkorrels en weer nieuwe verse grond toegevoegd. Ik gebruik mest voor groenten en fruit van pokon, dat zijn korrels.Ik heb ze rondom de stam gelegd en daarna water gegeven.Ik doe hierin denk ik iets fout en zou graag terug willen horen wat ik fout doe en hoe ik het dan wel moet doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Dit is heel normaal. Als je de korrels door de bovenlaag heen doet ipv erop dan is het minder. Gewoon een beetje schoffelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Misschien kan je ook een foto plaatsen van welk product je precies gebruikt?De gebruiksaanwijzing van één van de Pokonproducten verteld dat je de korrels moet inharken in de grond, dus ze er niet bovenop laten liggen... Maar weet dus niet of dit het product is dat jij gebruikt. Verder zou ik niet zo bang zijn voor een beetje schimmel. En denk dat je de korrels ook niet persé zo dicht bij de stam hoeft te leggen. De wortels van de plant zitten als het goed is verdeeld over de hele pot dus kan je ook over de hele oppervlakte je korrels verdelen lijkt mij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 Ik zal er even een foto van maken zodat het duidelijk is en ik daardoor weet wat ik fout doe, momentje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 Oke ik heb even foto's gemaakt van de meststof die ik gebruik en nu ik de foto heb gezien en nu wel kon lezen wat erop stond ( pfff slechte ogen helaas) zie ik dat ik het idd even onder moest harken Dus zou ik de volgende keer niet bang hoeven te zijn voor deze schimmel mocht het weer de kop opsteken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Daar hoef je niet bang voor te zijn inderdaad. Gewoon weer een beetje inharken dan en het staat weer mooi. Ik heb dezelfde korrels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 thanks Balto, weet ik dat voor een evt volgende keer al hoop ik dat ik het niet meer te zien krijg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 En wat errny ook zei he ? Niet tegen het stammetje leggen die korrels, maar door de bovenste laag potgrond van de hele pot verdelen. Staat trouwens ook bij stap 3 van de gebruiksaanwijzing he ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 Thanks Bit, heb ik nu ook idd niet meer tegen de stam aangelegd en deze keer het goed door de bovenste laag verdeeld.Ja ik zag het toen ik de foto gemaakt had en de gebruiksaanwijzing makkelijker lezen kon dat het bij punt 3 stond Mijn ogen zijn helaas niet meer zo oke dat ik dit soort dingen goed lezen kan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts