Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bemesten wat doe ik verkeerd (schimmel op grond)

Fleur

Recommended Posts

Ik heb een probleem, ik heb tot 2x toe de grond van mijn paprika, komkommer, courgette en aubergine planten moeten verwijderen (toplaag) omdat ik na het mesten van de planten de grond begon te schimmelen.

De eerste keer dacht ik nog dat is toeval, kan toch niet met goede meststof en vandaar dus de grond zoveel mogelijk weg gehaald tot het probleem verdwenen was.

Na een tijdje dat zo gelaten te hebben dacht ik oke ik ben nu echt van de schimmel af en dus weer opnieuw diezelfde mest aan de grond toegevoegd.

Dit omdat uiteraard de andere mest er met de grond eruit gehaald was.

Tot mijn verbazing kreeg ik weer hetzelfde probleem en heb er eens een foto van gemaakt om het te laten zien.

Inmiddels wel weer de grond verwijderd incl de mestkorrels en weer nieuwe verse grond toegevoegd.

Ik gebruik mest voor groenten en fruit van pokon, dat zijn korrels.

Ik heb ze rondom de stam gelegd en daarna water gegeven.

Ik doe hierin denk ik iets fout en zou graag terug willen horen wat ik fout doe en hoe ik het dan wel moet doen. Schimmel-na-toedienen-voeding88111432738451.JPG

Misschien kan je ook een foto plaatsen van welk product je precies gebruikt?

De gebruiksaanwijzing van één van de Pokonproducten verteld dat je de korrels moet inharken in de grond, dus ze er niet bovenop laten liggen... Maar weet dus niet of dit het product is dat jij gebruikt.

Verder zou ik niet zo bang zijn voor een beetje schimmel.

En denk dat je de korrels ook niet persé zo dicht bij de stam hoeft te leggen. De wortels van de plant zitten als het goed is verdeeld over de hele pot dus kan je ook over de hele oppervlakte je korrels verdelen lijkt mij?

Oke ik heb even foto's gemaakt van de meststof die ik gebruik en nu ik de foto heb gezien en nu wel kon lezen wat erop stond ( pfff slechte ogen helaas) zie ik dat ik het idd even onder moest harken

Dus zou ik de volgende keer niet bang hoeven te zijn voor deze schimmel mocht het weer de kop opsteken?

P100040016411432740766.JPGP100040238551432740768.JPGP100040390721432740769.JPG

En wat errny ook zei he ? Niet tegen het stammetje leggen die korrels, maar door de bovenste laag potgrond van de hele pot verdelen. Staat trouwens ook bij stap 3 van de gebruiksaanwijzing he ?

Thanks Bit, heb ik nu ook idd niet meer tegen de stam aangelegd en deze keer het goed door de bovenste laag verdeeld.

Ja ik zag het toen ik de foto gemaakt had en de gebruiksaanwijzing makkelijker lezen kon dat het bij punt 3 stond

Mijn ogen zijn helaas niet meer zo oke dat ik dit soort dingen goed lezen kan