grumpie Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ik heb een aantal spruit planten maar er zit alleen maar blad aan en verder niets ( ongeveer 50 cm hoog nu ). Wanneer gaan er spruiten vormen of ben ik gewoon veel te vroeg geweest met planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
victorhurxkens Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Dat is inderdaad merkwaardig, misschien inderdaad te vroeg? Of ze moeten nogKomen dat kan ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Het komt nog. Heb je een vroege soort, dan komen er in juli/augustus spruitjes in. Misschien in jouw geval wat vroeger want het zijn al behoorlijke planten.Ik vind wel dat je de planten erg dicht op elkaar hebt staan. Spruiten moeten zo'n 60 cm uit elkaar staan. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Spruiten ontwikkelen zich in de bladoksels, lijkt me dus normaal dat deze later nog komen. Maar op 10 cm van elkaar die planten? om de halve meter een plant is inderdaad lastig op kleine ruimtes of wanneer je niet in rijen werkt, ik ken het probleem (zit er ook mee) maar dit is toch echt wel veel te kort. Ik zou de middelste er telkens uithalen en een ander plaatsje geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grumpie Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 Helaas ruimte gebrek. Maar misschien een rare vraag, waarom zo ver uit elkaar. Je ziet ze groeien goed en geef ze af en toe wat mestkorrels.Volgend jaar misschien dan toch een stukje moestuin huren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Het wordt een enorme strijd voor je planten om voldoende voedsel uit de grond te halen. Bovengronds staan ze "gewoon" dicht op elkaar, maar ondergronds woekeren de wortels door elkaar heen. De hoeveelheid voeding en vocht die beschikbaar is op zo'n klein stukje grond is onvoldoende. Mocht je geen plek meer hebben , dan zou je kunnen overwegen de planten die je er tussenuit haalt in een grote pot te planten, weggooien is ook zonde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts