Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer gaan er zich spruiten vormen?

grumpie

Recommended Posts

Het komt nog. Heb je een vroege soort, dan komen er in juli/augustus spruitjes in. Misschien in jouw geval wat vroeger want het zijn al behoorlijke planten.

Ik vind wel dat je de planten erg dicht op elkaar hebt staan. Spruiten moeten zo'n 60 cm uit elkaar staan.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Spruiten ontwikkelen zich in de bladoksels, lijkt me dus normaal dat deze later nog komen.

Maar op 10 cm van elkaar die planten? om de halve meter een plant is inderdaad lastig op kleine ruimtes of wanneer je niet in rijen werkt, ik ken het probleem (zit er ook mee) maar dit is toch echt wel veel te kort. Ik zou de middelste er telkens uithalen en een ander plaatsje geven.

Helaas ruimte gebrek. Maar misschien een rare vraag, waarom zo ver uit elkaar. Je ziet ze groeien goed en geef ze af en toe wat mestkorrels.

Volgend jaar misschien dan toch een stukje moestuin huren

Het wordt een enorme strijd voor je planten om voldoende voedsel uit de grond te halen. Bovengronds staan ze "gewoon" dicht op elkaar, maar ondergronds woekeren de wortels door elkaar heen. De hoeveelheid voeding en vocht die beschikbaar is op zo'n klein stukje grond is onvoldoende.

Mocht je geen plek meer hebben , dan zou je kunnen overwegen de planten die je er tussenuit haalt in een grote pot te planten, weggooien is ook zonde.